باكو - ايرنا - رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي روز جمعه در ديدار با رئيس كميته دولتي امور تشكل هاي ديني جمهوري آذربايجان گفت : تبيين و تبليغ اسلام واقعي بهترين راه براي مقابله با افراطي گري در منطقه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ابوذر ابراهيمي تركمان كه ديروز وارد باكو شده است ، ظهر امروز در ديدار با «مبارز قربانلي» ، اظهار داشت : متاسفانه در حوزه دين بدفهمي ناشايستي در ميان گروه هاي افراطي به چشم مي خورد كه تنها راه مقابله با اين بدفهمي ، تبيين مباني اسلام و شناساندن اسلام واقعي به مردم است.
وي با اشاره به روابط عميق فرهنگي و ديني بين ايران و جمهوري آذربايجان ، از مساعدت مقامات اين كشور در زمينه ترجمه كتاب هاي ديني به زبان آذري قدرداني كرد و گفت: شرايط فعلي منطقه ايجاب مي كند كه روابط دوست و همسايه بيش از پيش گسترش يابد.
وي افزود: درست است كه داعش در بخش هايي از سوريه و عراق از بين رفته ، اما اعضاي گروه هاي افراطي و تروريستي به كشورهاي خود برگشته اند كه خطري براي امنيت اين كشورها ايجاد مي كند.
وي افزود: براي جلوگيري از فعاليت اين عناصر بهترين راه تبليغ و اشاعه اسلام واقعي است و يكي از كارهايي كه بايدبراي ترويج درست اسلام انجام شود ، ترجمه كتاب هاي ديني است .
ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي بنابر دعوت رسمي ابوالفضل قارايف، وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان، به منظور توسعه همكاري‌هاي فرهنگي و علمي دوجانبه به باكو (پايتخت آذربايجان) سفر كرده‌ است.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه ديروز وارد باكو شده است ، تاكنون ضمن حضور و سخنراني در كنفرانس «از خورشيد تا پروين»،با نخبگان ديني و فرهنگي آذربايجان و خانم مهربان علي آوا معاون رئيس جمهوري آذربايجان و رئيس بنياد حيدر علي اف نيز ديدار كرده است .
ابراهيمي تركمان امروز عصر با وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان ديدار و پس از آن روزهاي فيلم جمهوري اسلامي ايران در باكو افتتاح مي‌كند.
آساق ** 337*1579