بيرجند - ايرنا - امام جمعه موقت بيرجند تحليل اوضاع اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي كشور را ضروري دانست و گفت: اين مهم مديران و مسئولان را نسبت به مسائل پيش رو بيدار و آگاه مي كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد مختاري در خطبه هاي نمازجمعه بيرجند در مصلاي المهدي (عج) افزود: با تحليل مسائل پيش رو آرمان هاي مردم از ايجاد انقلاب اسلامي در سال 57 و درصد تحقق آن روشن مي شود و نقشه راه مسئولان و مديران را براي برطرف كردن ضعف و تقويت نقاط قوت بيان مي كند.
وي گفت: مردم ما انقلاب نكردند كه فقط افراد عوض شوند بلكه انقلاب ما انقلاب ارزش ها بود پس آنچه كه بايد تغيير كند، فرهنگ هاست.
خطيب جمعه بيرجند بيان كرد: مردم ايران در سال 57 سلسله اي را ساقط كردند كه وابسته با نظام ستمشاهي، اهل تاج و تخت و مالك بيت المال بود و براي حفظ آن بخش هاي مختلفي از خاكش را از دست داد.
وي گفت: امام خميني (ره) با پيروزي انقلاب اسلامي، خود و دست اندركاران ملت را خدمتگزاران آنها مي دانست و امروز با رهنمودهاي مقام معظم رهبري، انقلاب اسلامي 40 ساله شده و درخت انقلاب به ثمر نشسته است اما براي حفظ آن بايد تمام مردم به ويژه مسئولان خود را در مسير انقلاب قرار دهند.

** انقلابي گري مردم و مسئولان
وي مردم و مسئولان را به انقلابي گري دعوت كرد و افزود: مدير انقلابي واقعي كسي است كه با مردم رو در رو صحبت كند، حرف آنها را بشوند و با آنها همدردي كند تا عزت و احترام مردمش حفظ شود.
حجت الاسلام مختاري پنهان شدن برخي مسئولان پشت درهاي بسته را جزو رفتارهاي ضد انقلابي دانست و گفت: اين رفتارها براي ملت ما قابل تحمل نيست و جزو روحيه هاي اشرافي گري است.
وي اظهار كرد: تحليل اوضاع كشور موجب ايجاد آرامش و آسايش در مردم مي شود و از طرفي زمينه سوء استفاده دشمن، با آگاهي بيشتر مردم كاهش مي يابد.
وي گفت: انقلابي گري يعني اينكه از نظام و انقلاب توقع مطلق نداشته باشيم، ادعا نمي كنيم كه انقلاب 100 درصد خواسته ها را حل كرده اما در مقايسه با گذشته ثمرات خوبي را در پي داشته كه اگر باز هم به سال 57 برگرديم حتما با رژيم ستمشاهي مبارزه خواهيم كرد زيرا انقلاب ما اسلامي بود و مديران بايد سعي كنند كه مشكلات پيش رو را با تكيه به موازين اسلامي حل كنند.
امام جمعه موقت بيرجند پيروزي جبهه مقاومت را از بركت هاي انقلاب اسلامي ذكر كرد و گفت: وجود عده اي نااهل در هر مكاني اجتناب ناپذير است و انقلابيون بايد به فكر چيدن شاخه هاي نفوذ در انقلاب اسلامي باشند.
وي يادآور شد: كشور ما در مرحله خصومت اقتصادي از سوي كشورهاي معاند است و آنها از هيچ تلاشي براي ايستا كردن انقلاب چشم پوشي نمي كنند پس وظيفه ماست طوري رفتار كنيم همانگونه كه در اين 40 سال هيج غلطي نتوانسته اند بكنند همواره سرافكنده باشند.

** علت سقوط هواپيماي مسافربري تهران - ياسوج پيگيري شود
حجت الاسلام مختاري اظهار كرد: سقوط هواپيماي مسافربري تهران - ياسوج براي مردم ايران بسيار دردناك بود و مسئولان مربوطه بايد تمام تلاش خود را براي پيگيري علت اين حادثه انجام دهند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه برف و بوران، روند برگرداندن جنازه ها را كند كرده اما بايد به جد به دنبال جعبه سياه هواپيما بود كه اگر قصور احتمالي باعث ايجاد اين حادثه باشد مورد برخورد قاطعانه قرار گيرد.
خطيب جمعه بيرجند با بيان اينكه اين حادثه به وجود آمده و قابل برگشت نيست، عنوان كرد: مسئولان بايد در نظر داشته باشند كه عده زيادي از هموطنانمان داغدار شده اند و بايد تمام تلاش خود را به كار گيرند كه حوادث اينچنيني به وجود نيايد.

** حمايت قاطع مردم از نيروي انتظامي
امام جمعه موقت بيرجند با بيان اينكه مردم ايران قاطعانه از نيروي انتظامي حمايت مي كنند افزود: رفتار بي شرمانه عده اي اخلالگر در خيابان پاسداران تهران را محكوم و از نحوه مديريت حادثه توسط نيروي انتظامي قدرداني مي كنيم.
وي گفت: در اين حادثه عده اي از مزدوران وابسته به يك فرقه خاص انحرافي از صبر و حوصله نيروي انتظامي سوء استفاده كردند و تعدادي از هموطنان زحمتكش ما را در نيروي انتظامي و بسيج به شهادت رساندند.
حجت الاسلام مختاري نيروي انتظامي را نيرويي شجاع و مقتدر دانست و گفت: مسئولان و فرماندهان بايد با تدبير موقعيتي را فراهم كنند كه با قدرت جلوي اخلال گران بايستند.
وي با بيان اينكه تا كي بايد نيروهاي ارزشي ما به شهادت برسند تصريح كرد: ما حمايت قاطع خود را از نيروي انتظامي در برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنيت كشور اعلام مي كنيم.
وي همچنين از اقدام هاي بي شائبه نيروي انتظامي خراسان جنوبي در برخورد با اخلالگران فرهنگي و مفسدان اخلاقي قدرداني كرد و از دادگستري استان خواست تا كمال همكاري را با نيروي انتظامي داشته باشند.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan و كانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028