دزفول - ایرنا - دهمین جشنواره منطقه ای تئاتر كودك و نوجوان با آثار نمایشی از هشت استان كشور صبح یكشنبه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهرستان دزفول در خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در آئین افتتاح این جشنواره گفت: از بین 51 اثر نمایشی ارسال شده به این جشنواره هشت اثر ازسوی هیات داوران به عنوان آثار برجسته كشوری بازبینی و به بخش نمایش این جشنواره راه یافتند.
نادر سعادتی فرد، آثار راه یافته به این جشنواره را 'كدوی قلقله زن' از اصفهان، ' یكی باید بخونه تا هیچكی خواب نمونه' از چهارمحال وبختیاری (شهركرد)، 'سنجاب ها و یوزپلنگ ایرانی' از اهواز ، 'قصه زمین' از ایذه ،'دست ها بالا' از بهبهان، شهر زنبورها از خرمشهر ، ' از دست این زمینی ها' از دزفول و نمایش ' نمكی و دیوالكی ' از همدان عنوان كرد.
محمد یاقوت پور رئیس انجمن نمایش خوزستان نیز با بیان اینكه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان یك تئاتر بسترساز و یكی از مقوله های تربیت و پرورش و موثر در آموزش و پرورش كودكان است گفت:انجمن نمایش خوزستان هفت كانون زیرمجموعه دارد كه كانون كودك و نوجوان یكی از كانون های فعالی است كه در برگزاری كارگاه و جشنواره كودك و نوجوان فعال است.
وی اظهار كرد: این جشنواره بعد از پنج سال وقفه، پارسال استانی برگزار شد و امسال به صورت منطقه ای با حضور گروه های نمایش از هشت استان برگزار می شود.
یاقوت پور این نوید را داد كه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان استان خوزستان سال آینده به صورت ملی با حضور آثار نمایشی از 31 استان كشور برگزار شود.
هادی شجاعی هنرمند بهبهانی حوزه كودك و نوجوان نیز با اشاره به نیاز برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: كار تئاتر كودك یكی از ضرورت ها و نیازهای جامعه است.
وی گفت:هنرمند علاوه بر سرگرمی باید بتواند تلنگری هم به جامعه بزند و اندیشه و خردی در این حوزه به جامعه القا كند.باید خانواده ها نیاز به تئاتر كودك را احساس كنند همانگونه كه هنگام بیماری نیاز به پزشك را احساس می كنند باید نیاز به تئاتر هم احساس شود.اگر این جشنواره هر ساله برگزار شود شاهد رشد خوبی در زمینه تئاتر كودك و نوجوان شاهد خواهیم بود.
شجاعی افزود:اكنون اكثر هنرمندان به مسائل مالی بیشتر توجه دارند كه این یك خلاء است.
فاطمه طرفی بازیگر دزفولی نمایش 'از دست این زمینی ها' نیز بیان داشت:مسائل مالی گریبانگیر هنر شده است اگر از نظر مالی حمایت شویم كارهای بهتری می توان ارایه كرد.
دهمین جشنواره منطقه ای تئاتر كودك و نوجوان خوزستان تا هشتم اسفند ماه در دزفول ادامه دارد.
6068/7278/6064