تهران- ايرنا- استفاده از اوراق تسهيلات مسكن اسفندماه 94 تا نيمه فروردين‌ماه ‏سال 1397 ميسر است و همه دارندگان بايد تا آن تاريخ از اين اوراق استفاده كنند؛ زيرا پس از تاريخ مشخص‌شده، اوراق «تسه 9412» منقضي محسوب مي‌شود.‏

به گزارش ايرنا، خريداران مسكن بايد با تهيه اوراق تسهيلات مسكن (تسه) از بازار سرمايه از وام ها و تسهيلات خريد مسكن استفاده كنند كه ارزش هر برگ، پنج ميليون ريال است.
فرابورس امروز اعلام كرد: مدت اعتبار نقل‌وانتقال شامل خريدوفروش و هبه اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن صادر شده در 15 اسفند سال 1394‏‎ ‎در نماد معاملاتي «تسه 9412» در پانزدهم اين ماه به پايان مي‌رسد و نماد معاملاتي آن در پايان معاملات آن روز متوقف مي‌شود.
بر پايه اعلام فرابورس، مهلت استفاده از اين اوراق تا نيمه فروردين‌ماه ‏سال 1397 است.
تابلو اوراق تسهيلات مسكن تاكنون ميزبان خريدوفروش تسهيلات مسكن منتشرشده از سوي بانك مسكن بوده و قرار است بزودي شاهد آغاز عرضه اوراق تسهيلات مسكن بانك ملي در نماد «تملي» در اين تابلو و اضافه شدن آن به چرخه معاملات ‏باشيم.
در معاملات امروز، 90 هزار و 865 ورقه تسهيلات مسكن به ارزش بيش از 60 ميليارد ريال در فرابورس داد و ستد شد.‏
بيشترين حجم و ارزش بازار ‏تسه‌ها به تسه بهمن‌ماه 96 به ارزش 78 هزار ميليارد ريال تعلق داشت.
از سوي ديگر، در بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد دست به دست شدن بيش از 906 هزار ورقه به ارزش افزون بر 791 ميليارد ريال ‏بوديم كه اوراق مشاركت نفت و گاز پرشيا در نماد «پرشيا 94» از نظر حجم و ارزش مبادلاتي صدرنشين اين بازار شد.‏

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022*1961*