كرمانشاه- ايرنا- رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه گفت: امروز نسل جوان نيازمند پيوند عميق علم و انديشه با معرفت اسلام است و زمينه‌ساز اين پيوند، پاسداري از خون شهداست.

به گزارش ايرنا؛ دكتر محمدابراهيم اعلمي آل آقا روز دوشنبه در دومين كنگره بزرگ شهداي دانشجوي استان كرمانشاه در سالن اجتماعات فرهنگ و ادب دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه رازي افزود: امروز جهت گيري انقلاب اسلامي به بركت شهداي والامقام در مسير استقلال و نوآوري در فضاي سياسي و ديپلماسي بين‌المللي است.
او گفت: دانشگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران امروز مفتخر به پايداري در مسير انقلاب و پيوند علم و معرفت است و در راستاي تأكيدات رهبر معظم انقلاب، با اقتدار ادامه دهنده راه شهدا هستيم.
وي با اشاره به اينكه دانشگاه در مسير مجاهدت علمي نيازمند تلاش جهادي دانشجويان و اعضاي هيئت‌علمي است، گفت: دانشگاه بايد جبهه علمي باشد و در خط مبارزه با استكبار، همه افراد تلاش كنند.
دكتر اعلمي آل آقا در ادامه با بيان اينكه لجستيك پژوهشي دانشگاه نيازمند حمايت همه مسئولان است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند تلاش جهادي همه مسئولان است.
وي تأكيد كرد: ما به دنبال آن هستيم تا پيوند علم و دين را در نهايت اوج ببينيم و جبهه علمي همانند جبهه نبرد با استكبار تقويت شود.
دكتر اعلمي آل آقا خواستار تخصيص اعتبارات لازم پژوهشي به دانشگاه شد و بيان كرد: شهداي دانشجو افتخار دانشگاه رازي هستند.
استان كرمانشاه 2ميليون نفر جمعيت دارد كه در دفاع مقدس 9هزار و 800 شهيد والامقام تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نموده است، همچنين 14 مدافع حرم از اين استان در دفاع از حريم آل الله به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
از مجموع شهداي استان كرمانشاه، 75 علم افراشته عزت و غيرت در سنگر علم و دانش و دانايي به مقام والاي شهادت نائل آمدند.
در دومين كنگره بزرگ شهداي دانشجوي استان كرمانشاه همچنين از كتاب 'كودك و جنگ' نوشته دكتر 'تورج زيني وند' و دكتر 'عابدي' و نيز از كتاب 'تصوير آخر' زندگي‌نامه شهيده 'طيبه سادات زماني' رونمايي به عمل آمد.
در اين مراسم از دكتر زيني وند و دكتر عابدي تقدير به عمل آمد.
همچنين در اين مراسم از خانواده معظم شهداي والامقام شهيد طيبه سادات زماني گوديني، شهيد سلمان نقش‌بندي و شهيد حمزه جهان بيگي تجليل به عمل آمد.
3033