همدان - ايرنا - مديركل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري همدان گفت: برنامه پاسخگويي مديران به درخواست‌هاي مردمي در سامانه سامد تداوم مي يابد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي استانداري همدان، ظاهر پور مجاهد افزود: بر اساس برنامه ريزي انجام شده مديران دستگاه‌هاي اجرايي براي پاسخگويي به تماس‌هاي مردمي در محل سامانه سامد حضور پيدا مي‌كنند.
وي با بيان اينكه به منظور دسترسي آسان مردم به خصوص ساكنان شهرستان ها و روستاهاي استان به مديران دستگاه‌هاي اجرايي، برنامه‌ريزي لازم براي حضور مديران در محل دفتر سامانه صورت گرفته است افزود: قبل از حضور مديران در محل دفتر سامانه، اطلاع رساني لازم از طريق رسانه‌ها صورت مي گيرد تا مردم در جريان حضور مديران قرار گيرند.
وي اظهار كرد: در اين طرح مديران از طريق شماره تماس 111 به صورت رايگان پاسخگوي مردم خواهند بود.
پور مجاهد با بيان اينكه كاهش مراجعات حضوري، كاهش هزينه و زمان، رسيدگي سريع به شكايات از جمله فوايد استفاده ازسامانه سامد است افزود: اجراي اين طرح در ارائه خدمات دستگاه‌هاي اجرايي به شهروندان موثر است.
وي ادامه داد: هدف سامانه الكترونيكي ارتباط مردم با دولت (سامد)، ثبت و نظارت بر دريافت شكايت ها، درخواست ها، گزارش ها، پيشنهادها و انتقادهاي مردم استان همدان است كه شهروندان مي توانند از طريق تلفن 111، اين موارد را مطرح و پيگيري كنند.
مديركل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري خاطرنشان كرد: تاكنون استاندار همدان سه بار پس از برنامه ملاقات عمومي در اين مركز حضور يافته و به صورت مستقيم پاسخگوي تماس شهروندان بوده است.
پور مجاهد زمان حضور مديران در دفتر سامانه سامد ساعت را 10 تا 12 روزهاي دوشنبه و چهارشنبه هر هفته اعلام كرد.
24 هزار شهروند اين استان در 9 ماهه سال جاري با سامانه سامد تماس گرفتند كه بيش از 20 هزار مورد از تماس ها براي دريافت مشاوره و يا تماس هاي غير ضروري و مزاحمت هاي تلفني بوده است.
7523/2087