تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

تهران - ایرنا -منابع خبری به نقل از مسئولان امنیتی فرانسوی اعلام كردند، حمله مسلحانه افراد نقابدار بامداد جمعه به سفارت فرانسه در پایتخت بوركینافاسو دستكم 28 كشته برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه جمعه شب گزارش كرد: صبح امروز تیراندازی گسترده در مركز پایتخت بوركینافاسو و نزدیكی سفارت فرانسه به گوش رسیده است.
شاهدان عینی اعلام كردند پنج فرد مسلح از خودرویی پیاده شدند و پیش از حركت به سوی سفارت فرانسه، به سمت رهگذران تیراندازی كردند.
شماری از شاهدان دیگر نیز گفتند یك انفجار نزدیك ساختمان ستاد نیروهای مسلح و مركز فرهنگی فرانسه در پایتخت بوركینافاسو روی داد.
از سوی دیگر شبكه «فرانس 24» فرانسه نیز اعلام كرد: سفارت فرانسه در بوركینافاسو در پیامی كوتاه در صفحه فیس بوك خود نوشت، ساختمان این سفارتخانه و مركز فرهنگی آن در پایتخت این كشور مورد حمله قرار گرفته است.
این سفارتخانه از كاركنان خود خواسته بود در محل كار خود بمانند.
«ژان مارك شانتییه» سفیر فرانسه در منطقه ساحل آفریقا ( كشورهای بوركینافاسو،مالی،موریتانی،نیجرو چاد منطقه ساحل آفریقا هستند) ، این حمله را تروریستی دانست و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: امروز صبح یك حمله تروریستی به سفارت فرانسه در بوركینافاسو روی داد، ما با همكاران و دوستان خود در این كشور اعلام همبستگی می كنیم.
تاكنون گروه یا فردی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
شبس**9363*1488 **