تهران - ایرنا - پایگاه خبری 'القدس العربی' با اشاره به آمادگی رژیم صهیونیستی برای برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تشكیل این رژیم همزمان با 'روز نكبت اشغال فلسطین' در 15 مه (24 اسفند)، از نتایج یك نظرسنجی جدید مبنی بر نگرانی بیشتر ساكنان سرزمینهای اشغالی از آینده خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه این پایگاه خبری، بر اساس نتایج نظرسنجی كه در روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت احرونوت' منتشر شده، بیشتر صهیونیستهای ساكن سرزمینهای اشغالی در پاسخ به این سوال كه آیا اوضاع این سرزمینها در یك دهه آینده بهتر از وضعیت كنونی خواهد شد، ابراز بدبینی كرده اند و گفته اند كه اوضاع بهتر نخواهد شد.
دانشكده 'سایبری' شهر 'سدیروت' قبل از برگزاری 'كنفرانس جامعه سدیروت' كه قرار است این هفته برگزار شود، فوریه ( بهمن ماه) گذشته اقدام به برگزاری نظرسنجی از همه مناطق، بخش ها، طبقات و جوامع مختلف صهیونیستهای ساكن سرزمینهای اشغالی درباره اینكه آینده رژیم صهیونیستی تا سال 2028 كرد و با نمونه گیری از 624 تن كه سنین آنها از 18 سال به بالا بود، به نتایجی دست یافت .
نتایج نظر سنجی نشان داد 37.5 درصد صهیونیستها معتقدند كه اوضاع امنیتی سرزمینهای اشغالی تغییر نخواهد كرد، در حالی كه 31 درصد گفته اند، اوضاع بهتر خواهد شد و20 درصد نیز وضعیت این سرزمینها را بدتر توصیف كرده اند.
همچنین 60 درصد از نمونه های آماری این نظرسنجی تاكید كرده اند كه با فرارسیدن سال 2028 توافق دائمی صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین امضا نخواهد شد. این در حالی است كه 15 درصد معتقدند كه دو طرف تا آن زمان به راه حلی دست خواهند یافت.
40 درصد از ساكنان صهیونیست سرزمینهای اشغالی در این نظرسنجی درباره دستیابی به صلح منطقه ای، ابراز نگرانی كرده اند كه در ده سال آینده پیمان صلحی با دیگر كشورهای عربی منعقد نشود، در حالی كه 34 درصد معتقدند كه این امر اتفاق خواهد افتاد.
درباره وضعیت اقتصادی، 48 درصد پاسخگویان به این نظرسنجی، ابراز امیدواری كرده اند كه اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی بهتر شود، ولی 24 درصد معتقدند كه اقتصاد سرزمینهای اشغالی بدتر خواهد شد، زیرا فساد در این رژیم ریشه دار شده است .
بر اساس نتایج نظرسنجی، بیشتر صهیونیستها نسبت به افزایش فاصله طبقاتی در سرزمینهای اشغالی نگران هستند و47 درصد معتقدند كه این فاصله میان صهیونیست ها وعرب ها افزایش خواهد یافت و در مقابل 19 درصد گفته اند كه این فاصله كاهش خواهد یافت.
بر اساس نتایج این نظر سنجی، میزان افراط گرایی در سرزمینهای اشغالی افزایش خواهد یافت و امر منجر به تنش بین نژادهای مختلف ساكن این سرزمینها می شود.
در این نظرسنجی با مقام و موقعیت زنان خوشبینانه برخورد شده است و69 درصد معتقدند كه اوضاع زنان و قدرت آنها در سرزمنیهای اشغالی افزایش می یابد .
در باره روابط رژیم صهیونیستی با آمریكا نیز بیش از نیمی از ساكنان سرزمینهای اشغالی معتقدند كه این رابطه تقویت خواهد شد، در حالی كه فقط 10 درصد گفته اند كه رابطه دو طرف با توجه به تحولات مهم در نسل جوان یهودیان آمریكا و بدبینی نسبت به رژیم صهیونیستی، بد خواهد شد .
'عمری یدلین' رئیس دانشكده سایبر شهر سدیروت كه فردا (سه شنبه) میزبان كنفرانس این شهر درباره مسایل اقتصادی – اجتماعی در سرزمنیهای اشغالی خواهد بود، گفت: نتایج نظر سنجی نشان می دهد كه دیدگاه صهیونیستها در دهه آینده نسبت به مسایل مختلف تغییر نخواهد كرد .
'عوزی دیان' رئیس كنفرانس جامعه سدیروت با اظهار خوشبینی به آینده گفت كه اوضاع صهیونیستها در زمینه های امنیت، جامعه و سیاست بهتر خواهد شد.





خاورم** 1453