ايلام - ايرنا - جانشين فرمانده انتظامي استان ايلام ميزان وقوع قتل و ديگر جرم هاي خشن را در اين استان نگران كننده دانست و گفت: ميزان وقوع قتل در اين استان امسال 43 درصد به نسبت پارسال افزايش يافت.

به گزارش ايرنا، سرهنگ حسن كاظمي روز سه شنبه در همايش خشونت، علل پيامدها و راهكارهاي مقابله با آن اظهار كرد: رفتارهاي ناهنجار، اعمال خلاف قوانين و تجاوز به حقوق ديگران و حاكميت موجب اختلال در نظم اجتماعي مي شوند و هزينه هاي زيادي را به جامعه تحميل مي كنند.
وي با بيان اينكه جرائم خشن در ايلام در حال افزايش است، افزود: ميزان وقوع قتل در اين استان امسال 43 درصد افزايش يافته كه تكان دهنده و مستلزم توجه جدي است.
جانشين انتظامي استان ايلام يادآور شد: متاسفانه نزاع جمعي در استان نيز از ابتداي سال تاكنون 60 درصد افزايش يافته است و بيشترين نزاع نيز درشهرستان هاي ايوان، چرداول و ايلام رخ داده است.
سرهنگ كاظمي تاكيد كرد: همچنين در مدت ياد شده(ابتداي سال تا كنون) وقوع قتل با استفاده از سلاح سرد در استان ايلام هشت درصد كاهش، درگيري با ماموران نيروي انتظامي 29 درصد كاهش و سرقت نيز 87 درصد كاهش داشته است.
به گفته افزايش خشونت منجر به قتل، نياز ويژه به تلاش‌هاي هدفمند براي رسيدگي سريع رفتار خشونت‌آميز و حل و فصل قتل و خشونت دارد.
جانشين انتظامي ايلام با اشاره به كاهش پنج درصدي خودكشي در استان نيز گفت: بيشترين خودكشي در شهرستان هاي ايوان، ايلام و ملكشاهي صورت رخ داده كه بايد آسيب شناسي شود.
وي تاكيد كرد: يكي از مهم ترين اقدامات براي پيشگيري از وقوع جرم آموزش سلامت روان در جامعه است و بايد آموزش مهارت هاي زندگي و كنترل خشم را به كودكان آموزش داد.
سرهنگ كاظمي با بيان اينكه تلاش هاي بسياري در استان براي پيشگيري از جرائم خشن در حال انجام است، گفت: براي پيشگيري از وقوع جرم و رفتارهاي ناهنجار به خصوص بين جوانان و نوجوانان به توجه و همراهي بزرگان و ريش سفيدان در همه حوزه ها نيازمنديم.
7180/6034