مشهد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: تاكنون 2 میلیون واحد مسكن مهر در سطح كشور به متقاضیان تحویل شده است.

حبیب الله طاهرخانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح 2300 واحد مسكن مهر در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: مجموع واحدهای پروژه مسكن مهر در كشور 2 میلیون و 300 واحد است كه بخشی از این مجموعه ها فاقد متقاضی و بخشی گرفتار پرونده های قضایی است.
وی ادامه داد: بخش عمده مسكن مهر كشور تحویل متقاضیان شده و بقیه آنها نیز تا پایان سال 1397 تحویل می شوند.
مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به مدیریت 400 هزار واحد مسكن مهر در شهرهای جدید اشاره و بیان كرد: در خصوص واحدهای فاقد متقاضی نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بخشی از این واحدها در تعامل با كمیته امداد امام خمینی(ره)و سایر ارگانهای دولتی در اختیار آنها قرار می گیرند تا با تسهیلات مناسب ظرفیتی برای تامین مسكن اقشار كم درآمد باشد.
وی گفت: اجرای بحث اصلی پروژه مسكن مهر و بخش عمده بهره برداریها به خصوص در خراسان رضوی در دوران فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم صورت گرفته است .
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسكن مهر دارای 2 بخش تكمیل ساخت واحدهای مسكونی است كه بخش عمده آن تمام شده و مساله اصلی تامین زیرساختهای مسكن مهر نظیر آب، برق، فاضلاب و غیره است.
طاهرخانی ادامه داد: برخی سایتهای مسكن مهر نظیر پردیس و پرند نیز در مقیاس كلان ساخته شده اند و مسكن مهر را از پروژه مسكن سازی به پروژه شهرسازی تبدیل كرده است.
وی گفت: میزان خدمات روبنایی برای این پروژه ها حجم بالایی را شامل می شود و تامین مالی و زمان اجرا زمانبر است.
مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: مساله اصلی در پروژه های مسكن مهر تامین خدمات روبنایی و زیربنایی است كه در مجموعه شهرهای جدید به دلیل محدودیت منابع از محل منابع داخلی بخش خدمات روبنایی نظیر مسجد، كلانتری، مدرسه و غیره احداث می شود تا مردم دچار مشكل نشوند.
وی ادامه داد: تمركز وزارت راه و شهرسازی به ویژه در خراسان رضوی نیز با حمایت استاندار بر تكمیل این واحدها در كنار خدمات روبنایی مناسب شامل مدارس، فضای سبز و سایر خدمات مورد نیاز برای ساكنان است.
طاهرخانی گفت: تاكید دولت و وزارتخانه تحویل مسكن متناسب با شان مردم است و امروز 2300 واحد مسكن مهر در خراسان رضوی به همراه تعدادی پروژه خدمات روبنایی با هزینه 163 میلیارد تومان بهره برداری شد.
7507/ 7505/1858