ياسوج- ايرنا- رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: 2 كودك 4 و 5 ساله افغان در حوض پرورش ماهي گزلي بابكان از توابع سپيدار شهرستان بويراحمد غرق شدند.

جلال پوران فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين غرق شدگي ظهر امروز 16 اسفند به وقوع پيوست.
وي افزود: با اعلام اين خبر به مركز پيام 115 ياسوج، بلافاصله 2 اكيپ آمبولانس اورژانس از پايگاه‌هاي سپيدار و دشتروم به محل اعزام شد.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: پس از گذشت نيم ساعت از غرق شدگي با اورژانس تماس گرفته شده بود.
وي عنوان كرد: تكنسين‌هاي اورژانس به محض رسيدن بربالين غرق شدگان و با تشخيص نداشتن علائم حياتي بلافاصله احياي هر 2 كودك را شروع كردند.
پوران فرد ابراز داشت: علي رغم انتقال اين 2 كودك به بيمارستان امام سجاد (ع)، تلاش‌ها براي احياي آنها بي نتيجه ماند.
در 11 ماه اخير در مجموع 8 نفر در رودخانه‌هاي استان به دليل غرق شدگي جان باختند كه يك نفر از آنان زن و 7 نفر مرد بوده‌اند.
همه 8 مورد فوتي يازده ماهه امسال در رودخانه رخ داده است.
استان كهگيلويه و بويراحمد در سال 1395 با تعداد 12 فوتي در اثر غرق شدگي در رتبه ششم كشوري بر حسب جمعيت به ازاي هر صد هزار نفر بعد از استان‌هاي گيلان، مازندران، خوزستان، لرستان و ايلام قرار گرفت.
در سال 94 تعداد 13 نفر به دليل غرق شدن در رودخانه‌ها و آبگيرهاي اين استان جان باختند.
استان كهگيلويه و بويراحمد با داشتن 66 رودخانه دائمي و فصلي يكي از استان‌هاي آسيب پذير در زمينه غرق شدگي است.
بر اساس اعلام آمار پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد اين استان با وجود آنكه فاقد خط ساحلي و دريايي است اما در آمار غرق شدگي 1395 رتبه 6 كشور را دارد.
وجود درياچه و سدهاي كوثر، مارون و بيش از 10 رودخانه پرآب، كانون پرمخاطره‌اي براي سلامت جوانان كهگيلويه و بويراحمدي در فصل گرماست.
در سه سال اخير در مجموع حدود 30 نفر در رودخانه‌ها و آبگيرهاي استان به دليل غرق شدگي جان باختند.
9868/6110