بيرجند - ايرنا - رئيس انجمن علمي زبان و ادبيات فارسي گفت: سرعت تغيير و تحول در جامعه زياد شده و رسانه هاي جديد به ويژه فضاي مجازي وارد جامعه شده اند كه بر زبان و ادبيات فارسي نيز تاثير گذاشته اند.

به گزارش ايرنا غلامحسين غلامحسين زاده روز چهارشنبه در نهمين همايش ملي دوسالانه پژوهش هاي زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه بيرجند افزود: تلاش داريم اين موضوع به صورت اصولي و قاعده مند آسيب شناسي شود.
وي گفت: در همايش‌هاي دوسالانه انجمن چند هدف مهم پيگيري مي ‌شود از جمله اينكه اين همايش محدود به موضوع خاصي نيست بلكه كل حوزه پژوهش‌هاي زبان و ادبيات فارسي را در بر مي ‌گيرد.
وي ادامه داد: در قالب اين همايش هر يك از استادان و محققان كه در هر يك از شاخه‌هاي حوزه مذكور به يافته جديدي دست يافته باشند، فرصت مي يابند تا يافته‌ها و نظرهاي علمي خود را با ساير محققان در ميان بگذارند و از پيشنهادها و آراي انتقادي آنان برخوردار شوند.
رئيس انجمن علمي زبان و ادبيات فارسي بيان كرد: مسائل، مشكلات و نيازهاي روز دانشگاهي در حوزه زبان و ادبيات فارسي در ميزگردها، كارگاه‌ها، و گفت و گوهاي همايش مورد بحث و بررسي و تبادل نظر قرار مي گيرد.
وي اظهار كرد: با برگزاري همايش دوره ‌اي پژوهش‌هاي زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه‌هاي مختلف كشور، به تدريج اين فرصت فراهم مي شود كه همه گروه‌هاي زبان و ادبيات فارسي در برگزاري اين همايش‌ها و طرح و بررسي مشكلات و مباحث علمي حوزه زبان و ادبيات فارسي مشاركت فعال داشته باشند.
غلامحسين زاده گفت: در هر همايش به ويژگي‌هاي بومي زبان و ادبيات آن منطقه نيز توجه و درباره آن بحث و تبادل نظر مي شود.
وي افزود: در هر همايش يكي از موضوعات مهم روز به عنوان موضوع ويژه همايش، مورد تبادل نظر بيشتر و جدي ‌تري قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد: علاوه بر طرح مباحث علمي در همايش، اين امكان نيز فراهم مي شود تا اعضاي انجمن با محققان و اعضاي جديد و همچنين امكانات و دستاوردهاي دانشگاه‌هاي مختلف كشور آشنا شوند.
وي گفت: در هر همايش ضمن اداي احترام به يكي از استادان پيشكسوت و مؤثر زبان و ادبيات فارسي در منطقه يا دانشگاه محل برگزاري، از طرف انجمن از كوشش‌هاي وي قدرداني و سپاسگزاري مي شود.
نهمين همايش ملي پژوهش هاي زبان و ادبيات فارسي به ميزباني دانشگاه بيرجند از امروز
(چهارشنبه) آغاز شد و 2 روز به طول مي انجامد.
در اين همايش از دكتر محمدمهدي ناصح از مفاخر حوزه زبان و ادبيات فارسي نيز تجليل شد.
7557*3028