كرمانشاه- ايرنا- امام جمعه كنگاور گفت: بايد از مادران و همسران شهدا تكريم و قدرداني شود زيرا آنها الگويي بي‌بديل براي زنان جامعه امروز ما هستند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي محمد لروند روز چهارشنبه در مراسم تكريم از خانواده شهدا كه در سرسراي علامه طباطبايي كنگاور برگزار شد، با تبريك ميلاد حضرا زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) الگوي زنان عالم است و خداوند سوره كوثر را براي اين بانوي بزرگ نازل كرد و در قيامت انسان‌ها به ‌وسيله حضرت فاطمه (س) شفاعت مي‌شوند.
امام ‌جمعه كنگاور با اشاره به فرموده حضرت امام خميني (ره) مبني بر اين ‌كه از دامن زن، مرد به معراج مي ‌رود، اظهار داشت: الگوي عملي مادران و همسران شهداي جامعه برگرفته از سيره حضرت زهرا (س) است و مادران شهدا در دامان پاك خود شيرمرداني را پرورش دادند كه با خون خود درخت تناور انقلاب را آبياري كردند و در تهاجم دشمن مانند دژي مستحكم از آب ‌و خاك خود دفاع كردند.
وي در پايان با اشاره به اين ‌كه مادران و همسران شاهد و ايثارگر در برابر مسائل و مشكلات با ايثار خود هميشه ايستادگي كرده‌اند، خاطرنشان كرد: اين عزيزان با از خودگذشتگي و ايثار در جامعه الگويي بي نظير و بي‌بديل هستند و زنان جامعه امروز درس‌هاي بزرگي را مي‌توانند در زندگي خود از اين عزيزان بياموزند.
در پايان اين مراسم از مادران شهداي مدافع حرم سجاد حبيبي و مراد عباسي فر و شهيده شاخص ملي طيبه السادات موسوي زماني و هاجر و قجر قوره جيلي تقدير به عمل آمد.
اين مراسم در آستانه روز شهيد و ميلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و امام خميني (ره) با مشاركت بنياد شهيد و سپاه پاسداران و با حضور مسئولان محلي كنگاور، خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران اين شهرستان برگزار شد.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/7447