ايرنا – مسكو - رئيس مركز آزادي زندانيان اوكراين موسوم به «سپاه افسران» به طرح ريزي براي ترور پروشنكو و ديگر مقام هاي ارشد اين كشور متهم و بازداشت شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از سرويس امنيتي اوكراين، «ولاديمير روبان» را كه در دنباس در شرق اوكراين دستگير شده به طرح ريزي براي ترور رئيس جمهوري اوكراين، وزير امور داخلي، دبير شوراي دفاع و امنيت ملي، حمله به ساختمان پارلمان اين كشور و دفتر رياست جمهوري در مركز شهر كي يف متهم شده است.
بر اساس گزارش هلدينگ خبري ريانوواستي، در بيانيه سرويس امنيتي اوكراين در اين خصوص آمده است كه ولاديمير روبان به دليل داشتن تعداد زيادي سلاح و همچنين طرح ريزي براي انجام عمليات تروريستي در راستاي ترور مقام هاي ارشد اوكراين و نا امن كردن اين كشور دستگير شده و محاكمه مي شود.
بر اساس اعلام سرويس امنيتي اوكراين، روبان قصد داشته به هنگام حضور پروشنكو در پارلمان اوكراين موسوم به 'ورخوونا رادا' با استفاده از خمپاره و نارنجك به اين ساختمان حمله كند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: اشغال ساختمان پارلمان و حمله به محل سكونت مقام هاي ارشد حزبي و دولتي اوكراين از ديگر برنامه هاي او بوده است.
خبرگزاري تاس روسيه گزارش داده است كه روبان در دادگاهي در منطقه شوچنكوفسكي اوكراين اين اتهام ها را رد كرده است.
پيشتر اعلام شده بود كه روبان به همراه مقادير زيادي سلاح در يك پست بازرسي ورود و خروج منطقه دنباس دستگير شده است.
شبد** 1346**9122