تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

تهران – ايرنا - محققان MIT رباتي را ساختند كه توانست فقط در 0.38 ثانيه مكعب روبيك را حل كند و ركورد جديدي را به ثبت برساند. ركورد قبلي زمان حل مكعب روبيك در سال 20116 ميلادي با زمان 0.627 ثانيه توسط رباتي موسوم به Sub1 Reloaded ثبت شده بود.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمي ايرنا از ساينس، ربات جديد كه Contraption نام دارد شامل 6 موتور از نوع ServoDisc U9-series، مجموعه‌اي از مبدل‌هاي اطلاعات و دو دوربين PlayStation Eye است كه همگي در بازار به سادگي يافت مي‌شوند. همچنين محققان به منظور اطمينان از زمانبندي مناسب حركت موتورها از از چند مدار و هدايت‌كننده سفارشي بهره گرفتند.
اين ربات توانست تنها با 21 حركت مكعب روبيك را حل كند. به گفته محققان اين دستگاه قادر است مكعب را با سرعت بيشتري حل كند؛ اما براي اين كار لازم است تنظيماتي روي آن انجام شود كه بسيار زمان‌گير هستند. زيرا اشكال‌زدايي فرآيند حل مكعب با استفاده از دوربين‌هاي پرسرعت انجام مي شود.
مهندسان رباتيك از سال‌ها قبل ربات‌هايي را براي حل مكعب روبيك ساخته‌اند و اين كار را به يك هنر مدرن بدل كرده‌اند. اين هنر شامل تركيب دوربين‌ها و موتورها به منظور كنترل حركات مكعب و استفاده از نرم‌افزارها براي تشخيص رنگ‌ها و قرار دادن آن‌ها در محل مناسب است.
ركورد سريع ترين زمان حل مكعب روبيك توسط يك انسان متعلق است به SeungBeom Cho كه در ماه اكتبر سال 2017 ميلادي توانست آن را در 4.59 ثانيه حل كند.
علمي (6)**9259**1440