گناباد- ايرنا- رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي گناباد گفت: 91 درصد تعهد اشتغال سال 1396 دستگاههاي اجرايي اين شهرستان از ابتداي امسال تاكنون محقق شده است.

محسن نوريان نوقابي روز يكشنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد افزود: در اين چارچوب از مجموع هزار و 430 نفر تعهد اشتغال دستگاههاي اجرايي هزار و 304 فرصت شغلي تاكنون ايجاد شده است.
وي ادامه داد: 16 ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبارات اشتغال مشاغل خانگي نيز در اين مدت بطور كامل جذب شد و علاوه بر آن چهار ميليارد ريال هم از محل اعتبارات شناور استان خراسان رضوي مربوط به اعتبارات شهرستانهايي كه جذب نكرده بودند بدين منظور به گناباد تخصيص يافت.
دبير كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد گفت: 16 ميليارد و 490 ميليون ريال نيز از محل اعتبارات تبصره 18 در امسال به اين شهرستان اختصاص يافت كه بعد از جذب اين اعتبار در اوايل سال آينده روند شناسايي متقاضيان و تخصيص آن انجام مي شود.
وي افزود: 159 متقاضي سرمايه گذاري و اشتغالزايي در گناباد از ابتداي امسال تاكنون در سامانه كارا ثبت نام كردند كه 16 طرح آن توسط دستگاههاي اجرايي تاييد شده و بقيه در دست بررسي است.
فرماندار گناباد نيز ضمن تاكيد بر افزايش نظارت مسئولان و دست اندركاران ذيربط بر روند پرداخت تسهيلات به متقاضيان گفت: در غير اين صورت انحراف در مسير هزينه كرد تسهيلات ايجاد شده و منجر به اشتغال پايدار نمي شود.
محمدعلي نبي پور ايجاد اشتغال را مهمترين دغدغه مسئولان كشور و دولت دوازدهم ذكر و بيان كرد: اگر به اين مسئله توجه نشود بحران و مشكلات اجتماعي به بحران امنيتي تبديل مي شود و همه بايد نسبت به اين امر احساس مسئوليت كنند.
وي گفت: برخي اشخاص خدمات موثر دولت در زمينه اشتغال و سرمايه گذاري و آمارهاي مثبت اين بخش را زيرسئوال مي برند و آمارهاي منفي را بزرگ جلوه مي دهند. منتقدان بايد آمارهاي مثبت را كه از مجاري رسمي اعلام مي شود بپذيرند.
گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/1858