بجنورد- ايرنا- سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان شمالي گفت: خانواده هاي دانش آموزان اين استان با شركت در برنامه هاي آموزش پيشگيري از ازدواج در سن پايين، با تبعات و مضرات اين آسيب آشنا مي شوند.

به گزارش ايرنا، محمود ثميني يكشنبه در حاشيه جشنواره نوجوان سالم، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: يكي از راهكارها براي جلوگيري از ازدواج دختران و پسران در سن پايين، آگاهي بخشي و اطلاع رساني به خانواده ها است و والدين بايد با تبعات ازدواج زودهنگام فرزندان آشنا شوند.
وي تصريح كرد: اجراي برنامه هاي آگاهي بخشي در شهرستان راز و جرگلان و بجنورد در دستور كار است و تلاش داريم تا خانواده ها و دانش آموزان، گرفتار مشكلات اين آسيب نشوند.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان شمالي افزود: به صورت قهري نمي توان جلوي آسيب ازدواج در سن پايين را گرفت بنابراين بايد آشنايي خانواده ها در اين زمينه ارتقا يابد.
وي افزود: براي جلوگيري از ازدواج دختران و پسران در سن پايين، طرحي در مجلس در دست بررسي است كه كف سال ازدواج را مشخص كند كه البته هنوز قانون نشده است.
ثميني درباره ابتلاي دانش آموزان به اعتياد اظهار كرد: خانواده ها بايد مراقبت هاي لازم را داشته باشند و آسيب ها را بشناسند.
وي افزود: نوجوانان و جوانان بيش از ساير اقشار آسيب پذير هستند بنابراين بايد متناسب با نيازهاي اين قشر برنامه داشته باشيم.
ثميني گفت: يكي از برنامه هاي لازم براي جلوگيري از ابتلاي نوجوانان به آسيب هاي اجتماعي، ايجاد فضاي بانشاط و شاد در جامعه است زيرا ايجاد فضاي شاداب، به جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي كمك مي كند.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان شمالي تصريح كرد: خوشبختانه شمار دانش آموزان معتاد در استان كم است و پاك ترين قشر جامعه، دانش آموزان هستند و خراسان شمالي نيز نسبت به ساير استان هاي كشور استان پاك است.

7185/6042