شهركرد- ايرنا- همزمان با سالروز بمباران شهركرد، نخستين يادواره شهداي بمباران چهارمحال و بختياري روز يكشنبه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مديركل بنياد چهارمحال وبختياري با بيان اينكه در بمباران دهه 60 مركز استان 26 نفر به شهادت رسيدند افزود: اين يادواره پس از 30 سال از گذشت واقعه بمباران استان توسط ارتش صدام برگزار شد.
فريبرز نجفي افزود: دشمن بعثي با بمباران مردم بي‌دفاع و مظلوم درصدد ايجاد وحشت و نا امني در بين مردم و همچنين زمين‌گير كردن حركت انقلاب بود كه با ايثارگري مردم اين حركت بي نتيجه ماند.
وي گفت: در اين بمباران‌ها زن و مرد، پير و جوان و حتي كودكان خردسال به شهادت رسيدند كه اين امر براي جامعه جهاني كه ادعاي سردمداري حقوق بشر را دارد باعث تاسف شد.
به گزارش ايرنا، ۲۰ اسفند سالروز بمباران هوايي شهركرد مركز چهارمحال و بختياري در سال ۱۳۶۶ توسط هواپيماي جنگي رژيم بعث عراق است.
ساختمان مخابرات شهركرد مورد هدف بمباران جنگنده‌ها قرار گرفت و بخش‌هايي از ساختمان تخريب شد كه در اين حادثه 6نفر از كارمندان با نامهاي خداداد فتح‌الهي، علي حيدري نيا، امرالله جهانگيريان، اكبر رفيعي، بهمن محمدي، احمد محمودي و سيد رسول هاشمي به شهادت رسيدند و ۱۲ نفر نيز مجروح و مصدوم شدند.
مركز بهداشت شهرستان شهركرد نيز از ديگر مكان‌هايي بود كه هواپيما‌هاي جنگي رژيم بعث عراق آن را بمباران كردند و در اين حملات ۴ نفر از كاركنان مركز به نام‌هاي رحمان اميني، منوچهر احمدي، الياس بهارلو و خيرالله نادعلي، شهيد و 6نفر ديگر از جمله ۲زن مجروح شدند.
دبستان بهار آزادي شهركرد نيز در اين روز مورد اصابت قرار گرفت كه بر اثر برخورد تركش به دفتر مدرسه، دو نفر از معلمان به نام‌هاي مرتضي شيرزاد و حسين مطلبيان شهيد شدند.
در اين حملات، خسارات زيادي نيز به ساختمان‌هاي اطراف مدرسه از جمله منزل فردي به نام سيد مسعود نوربخشيان رسيد كه بر اثر اين بمباران، مادر ۶۶ ساله وي با نام مريم آغا نوربخش به همراه دختر ۱۱ ساله اش سيده نسرين نوربخشيان به شهادت رسيدند.
در پايان اين همايش از خانواده 26 شهيد بمباران استان تجليل شد.
7360/2097