آبادان - ایرنا - معاون هماهنگ كننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح راهیان نور به عنوان یك طرح بازدارنده جنگ نرم ، احیا كننده ارزش های دفاع مقدس به حساب می آید.

به گزارش ایرنا ،دریادار حبیب‌الله سیاری یكشنبه شب درهمایش روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باكری خرمشهر با بیان اینكه راهیان نور ارتباط بین نسل ها را برقرار می كند گفت: با توجه به تهدیدات نرم دشمن ، همه نسل های امروزی و جوانان آینده ساز كشور باید دشمن شناس و با بصیرت باشند.
وی اظهار داشت: امروز موشك های ما در جهان نمود دارند و دشمن به طور مستمر پیام می دهد كه موشك های خود را كنترل كنید كه در پاسخ به آنها می گوییم كه تقویت توان دفاعی ما ارتباطی به شما ندارد.
معاون هماهنگ كننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دوران دفاع مقدس، سیم خاردار نداشتیم اما امروز موشك، تانك، زیردریایی، ناوشكن و وسایل پدافند هوایی می سازیم .
دریادار سیاری افزود: دشمنان به دنبال تغییر باورهای جوانان و نوجوانان كشور ما هستند و این همان جنگ نرمی است كه می خواهند از طریق آن پایه های اعتقادی مردم را ضعیف نمایند.
وی با بیان اینكه راهیان نور نشان دهنده اقتدار و پیوند مردم با نظام و انقلاب است،اظهار داشت: راهیان نور یك اتفاق نیست، یك مقطع نیست بلكه یك مكتب است.
دریادار سیاری اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن در صدد شكست انقلاب ما بود تا مانع از صدور آن شود و همه شرق و غرب كه منافعشان در خطر بود تمركزشان بر روی شكست انقلاب اسلامی قرار گرفته بود.
معاون هماهنگ كننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها جنگ هشت ساله را برای ما به راه انداختند تا انقلاب را شكست دهند اما با ایستادگی فرزندان برومند ایران اسلامی نه تنها انقلاب شكست نخورد بلكه امروز جشن 40 سالگی این انقلاب را هم برگزار كردیم.
به گزارش ایرنا، آیین همایش روز ملی راهیان نور با حضور مسئولان لشگری و كشوری، كاروان های راهیان نور و عموم مردم در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باكری خرمشهر برگزار شد.
در تقویم رسمی كشور روز 20 اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور رهبر معظم انقلاب در یادمان های دفاع مقدس به نام 'روز ملی راهیان نور'نامگذاری شده است.
7100/7165/6064