مشهد- ايرنا- معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: اين استان 6.5 ميليون نفري براي رسيدن به استاندارد مد نظر وزارت ارشاد كه يك صندلي سينما براي هر 100نفر جمعيت است، به دست كم 50 هزار صندلي جديد سينما نياز دارد.

به گزارش ايرنا افشين تحفه گر، دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح 18 سالن جديد در سال 96، اكنون شمار سالن هاي سينماي استان به 44 باب و ظرفيت آن به مجموعا 9 هزار و 622 صندلي افزايش يافت كه در مقايسه با پارسال 35 درصد رشد داشته است.
وي گفت: از 18 سالن جديد 15 سالن در مشهد به بهره برداري رسيد و سالن هاي سينما در اين شهر با رشدي 79 درصدي به 34 سالن رسيد.
تحفه گر يادآور شد: مهمترين طرح هاي سينمايي افتتاح شده در مشهد در قالب پرديس هاي سينمايي اطلس و گلشن بود كه با هدف افزايش زيرساختهاي سينما در استان صورت گرفت.
وي با اظهار بي اطلاعي از سرانه صندلي سينما در استان و كشور گفت: براي جبران نبود سينما در برخي از شهرستان هاي استان اقدام به تجهيز و آماده سازي سالنهاي فرهنگي و هنري براي استفاده به عنوان سينما شده و در مناطقي كه اين امكان وجود نداشته نيز با استفاده از تجهيزات سينماي سيار امكان نمايش فيلم هاي روز سينماي كشور فراهم شده است.
معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: 9 سينماي سيار براي استان در نظر گرفته شده كه هم اكنون سه سينما در شهرستانهاي تربت حيدريه، نيشابور و سبزوار و 2 سينماي سيار در حاشيه شهر مشهد استقرار يافته اند.
تحفه گر افزود: سه سينماي سيار ديگر نيز بزودي در شهرستان هاي بردسكن، جوين و رشتخوار راه اندازي خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: افتتاح پرديسهاي سينمايي در مشهد نشان دهنده رغبت بخش خصوصي به سرمايه گذاري در حوزه سينما است و ما نيز از ارائه خدمات لازم در اين زمينه كوتاهي نخواهيم كرد.
مديرعامل شركت نقشينه هدايت سازه به عنوان شركت بهره بردار پرديس سينمايي گلشن نيز در تشريح برنامه هاي افتتاحيه اين پرديس گفت: اين مجتمع سينمايي متشكل از چهار سالن سينما با 350 صندلي، كافي شاپ و امكانات پيشرفته نمايش فيلم، چهارشنبه اين هفته با حضور چهره هاي مطرح هنري و سينمايي به صورت رسمي افتتاح خواهد شد.
محمد نادري افزود: انتشار تصاوير 60 نفر از هنرمندان مطرح كشور در پوستر اطلاع رساني افتتاحيه اين پرديس به معناي حضور همه اين عزيزان در مراسم مذكور نيست اما تعداد زيادي از هنرمندان مطرح كشور به همراه جمعي از مسئولان محلي و كشوري براي حضور در اين مراسم دعوت شده اند.
خراسان رضوي 44 سالن سينما به ظرفيت 9 هزار و 622 صندلي دارد كه از اين تعداد 34 سالن، به ظرفيت 6 هزار و 604 صندلي در مشهد استقرار دارد.
5132/3221