سنندج - ايرنا - رئيس فدراسيون ووشو وجود تنش در هيات كردستان در سال هاي اخير را ضربه به جايگاه اين رشته دانست و گفت: از وضعيت ووشو اين استان راضي نيستم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي علي نژاد روز دوشنبه در جلسه مجمع انتخابات هيات ووشو كردستان اظهار كرد: پتانسيل اقليمي، نژادي و سلحشوري كردستان در ورزش بسيار ارزشمند است.
وي افزود: به دليل اينكه در سال هاي اخير مسئولان و اعضاي هيات ووشو استان انرژي خود را صرف خنثي كردن يكديگر كردند، شاهد ركود ووشو در كردستان بوديم.
علي نژاد توانمندي كردستان در ورزش هاي رزمي را خوب ارزيابي كرد و يادآور شد: بايد تنش ها و حواشي را كنار گذاشت و براي ارتقا ووشو در كردستان تلاش كرد.
وي تاكيد كرد: اين رشته ورزشي در كشورمان از مزيت نسبي برخوردار است و بستر براي پيشرفت ورزشكاران اين رشته فراهم شده است.
به گفته وي، ورزشكاراني كه بتوانند در شرايط فعلي پيراهن تيم ملي را بر تن كنند، احتمال مدال آوري آنان در رقابت هاي آسيايي و جهاني بسيار زياد است.
وي به قهرماني تيم ملي ووشو در رقابت هاي جهان امسال اشاره كرد و افزود: تاكنون هيچ كشوري غير از چين نتوانسته در اين رشته ورزشي در جهان قهرمان شود بنابراين دستيابي به اين مهم نشان از قدرت ووشو كشورمان دارد.
رئيس فدراسيون ووشو اضافه كرد: با توجه به وضعيت خوب رشته ووشو و توانمندي ووشوكاران كشور مي توان در بازي هاي آسيايي جاكارتا در سال آينده نتايج بهتري هم گرفت.
به گزارش ايرنا، سيد زاهد ابراهيمي، فرزاد زارعي، احمد منبري و سياوش غفوري كانديداهاي رياست هيات ووشو در اين مجمع بودند كه احمد منبري و سياوش غفوري قبل از راي گيري انصراف دادند و 2 نفر ديگر برنامه هاي خود را براي توسعه اين رشته ارائه كردند.
در پايان راي گيري با حضور 17 عضو مجمع انتخابات انجام شد و فرزاد زارعي با كسب 12 راي براي چهار سال به عنوان رئيس هيات ووشو كردستان انتخاب شد.
پيش از اين جلال اصغري 2 دوره چهار ساله سكاندار هيات ووشو كردستان بود.
حدود يك هزار و 200 ووشوكار سازمان يافته در رده هاي مختلف سني و در بخش مردان و زنان استان كردستان مشغول به فعاليت هستند.
/9102/7355