تهران-ایرنا- علی ربیعی نخستین وزیر دولت دوازدهم است كه امروز پس از هفت ماه از شروع به كار در مجلس دهم استیضاح می شود اما این جلسه با بازار داغ گفت وگو و رایزنی نمایندگان مجلس و دولت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسه استیضاح وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی امروز - سه شنبه - در مجلس شورای اسلامی با حاشیه هایی همراه شد.
** مجلس شورای اسلامی امروز ساعت 8:15 دقیقه با حضور 213 نماینده و به ریاست علی لاریجانی تشكیل جلسه داد.
**اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در ابتدای جلسه علنی مجلس و پس از قرائت آیاتی از كلام الله مجید با همراهی ولی الله سیف رییسكل بانك مركزی، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رضا اردكانیان وزیر نیرو، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد جلسه استیضاح شد.
**احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس در ابتدای جلسه خطاب به نمایندگان گفت: امروز برای نخستین بار است در مجلس تاخیر كننده نداریم كهاین سخنان موجب خنده جمعی از نمایندگان شد.
**260 خبرنگار، عكاس و تصویربردار داخلی و خارجی جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را پوشش خبری می دهند، جلسه استیضاح علی ربیعی امروز صبح و جلسه استیضاح عباس آخوندی عصر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
**براساس قرعه كشی انجام شده، محمد قسیم عثمانی نماینده بوكان، حسین مقصودی نماینده سبزوار، ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان ، شهاب نادری نماینده اورامانات ، محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز ، فریدون حسنوند نماینده اندیمشك ، محمد رضا پورابراهیمی نماینده كرمان ، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران به عنوان موافقان استیضاح ربیعی دراین جلسه نظرات خود را درمورد عملكرد این وزیر بیان كردند.
**محمد قسیم عثمانی نماینده بوكان نخستین موافق استیضاحی بود كه پشت تریبون قرار گرفت، در هنگام سخنرانی وی، احمد بیگدلی نماینده خدابنده بارها خواستار تذكر به سخنان وی و دفاع از وزیر تعاون بود كه لاریجانی به دلیل آن كه در میانه سخنرانی محمد قسیم عثمانی بود، اجازه تذكر را به بیگدلی نداد.
بیگدلی در حالی كه از جای خود برخواسته بود به سمت جایگاه هیات رییسه مجلس رفت و خواستار تذكر شد ولی نهایتا رییس مجلس به وی اجازه تذكر نداد.
**در هنگام سخنرانی موافقان استیضاح وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی جمعی از نمایندگان با صدای بلند احسنت - احسنت می گفتند.
**گفت وگو و رایزنی نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت از همان ابتدای جلسه امروز بسیار داغ بود به طوری كه در هنگام سخنرانی موافقان استیضاح بسیاری ازنمایندگان به دور نمایندگان دولت خصوصا جهانگیری معاون اول رییس جمهوری جمع بودند و با وی گفت وگو می كردند.
این اتفاق باعث شد كه علی لاریجانی رییس مجلس بارها به نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت تذكر دهد كه در صندلی خود بنشینند.
**در هنگام سخنرانی محمدرضا پورابراهیمی نماینده كرمان در مجلس در مخالفت با ربیعی، وی خواستار پخش فیلمی از مخالفت خود با ربیعی در زمان برگزاری جلسه رای اعتماد شد ولی این فیلم بدون صدا پخش شد، این موضوع با اعتراض پورابراهیمی رو به رو شد نهایتا وی نطق خود را به بعد از سخنرانی غلامرضا تاجگردون موافق بعدی استیضاح كرد.
زمانی كه پورابراهیمی درباره منزل میلیاردی‌ ربیعی در شمال شهر و شغل فرزندان وی سخن گفت، عبدالحمید خدری نماینده بوشهر به شدت به وی اعتراض كرد و گفت این حرف ها دروغ است.

**ربیعی در هنگام سخنرانی خود نسبت به كسانی كه گفته اند وی خرید منزل مسكونی 25 میلیارد تومانی و هزینه 12.5 میلیارد تومانی برای دكوراسیون داخلی منزلش داشته انتقاد كرد و گفت: به دلیل زندگی فرزندانم با بنده و افزایش جمعیت خانواده‌ام مجبور شدم خانه‌ام را در سال 1370 بسازم.
وی ضمن نشان دادن سند خانه اش افزود: برای ساختن آن منزلی را با ماهانه سه چهار میلیون تومان اجاره كردم اما به بنده تهمت زدند كه منزل 25 میلیارد تومانی خریداری كرده‌ام.
وی اضافه كرد: همان آقایی كه امروز در مجلس كمپین رای نه به ربیعی را راه انداخته و به نمایندگان می گوید كه هركدام چه بگویند گفت كه بنده 12.5 میلیارد تومان صرف هزینه های داخلی و دكوراسیونم كرده‌ام كه هرگز این چنین نیست، البته بنده نمی‌خواستم در این مسائل صحبت كنم اما این آقا مجبورم كرد كه این سخنان را بگویم و قطعا اسم این آقا را به هیات رییسه می‌دهم.

**قبل از آغاز رای گیری مسعود پرشكیان نایب رییس اول مجلس از نمایندگان دولت خواست تا جلسه را ترك كنند تا رای گیری انجام شود، پس از پایان رای گیری ، پزشكیان اعلام كرد كه جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی ساعت 14 امروز برگزار می شود.
سیام**9121**1336