شهركرد- ایرنا- مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از بازگشایی گردنه سخت گذر «عسل كشان» در شهرستان كوهرنگ پس از 3 ماه تلاش راهداران خبر داد.

احمد جمشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردنه عسل كشان كه روستای سرآقاسید را به شهر چلگرد متصل می كند، نخستین بار با تلاش راهداران باز و تردد در آن امكان پذیر شد.
وی ادامه داد: این محور كه از آذرماه سال جاری تاكنون به دلیل بارش های سنگین برف بسته بود، پس از گذشت سه ماه تلاش شبانه روزی بازگشایی شد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه این بازگشایی زودهنگام نخستین بار است كه در این مسیر رخ می دهد، افزود: این محور همه ساله در اردیبهشت ماه بازگشایی می شد.
به گزارش ایرنا با بازگشایی این مسیر، خدمات رسانی به حدود 5 هزار خانوار در روستاهای اطراف و 3 هزار نفر از عشایر كوچرو تسهیل می شود.
گردنه عسل كشان در محور بازفت چهارمحال وبختیاری به مسجد سلیمان در استان خوزستان قرار دارد و هرساله گردشگران بسیاری از خوزستان و لرستان از این مسیر تردد می كنند.
چندی است كه مطالعات حذف گردنه سخت گذر عسل كشان به عنوان یك نقطه حادثه خیر در دست اجراست.
طول مسیر ارتباطی چلگرد تا سرآقاسید حدود 37 كیلومتر است، چلگرد مركز شهرستان كوهرنگ در حدود 90 كیلومتری شهركرد مركز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/6021