تهران- ایرنا- كمیته ملی المپیك روز سه شنبه در نامه ای خطاب به اتحادیه جهانی كشتی با اعلام حمایت از فدراسیون ایران،بازنگری در لغو میزبانی رقابت های جام جهانی كشتی فرنگی ایران را از این نهاد بین المللی خواستار شد.

به گزارش ایرنا ؛ این كمیته در بخشی از نامه خود به «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی كشتی كه متن آن در پایگاه اطلاع رسانی كمیته ملی المپك منتشر شده است نوشت: با اعلام حمایت دوباره دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك از برنامه های فدراسیون كشتی در میزبانی های بین المللی، تجدید نظر این نهاد در لغو میزبانی مسابقات را خواستاریم.
اتحادیه جهانی كشتی امروز با ارسال نامه ای به فدراسیون ایران میزبانی جام جهانی كشتی فرنگی در سال 2018 را از كشورمان گرفت.
فدراسیون كشتی هم در واكنش به این نامه با توجه به اعلام قبلی ایران مبنی بر این كه چنانچه امكان برگزاری جام جهانی كشتی فرنگی در زمان پیشنهادی از سوی فدراسیون نباشد، از حضور در جام جهانی كشتی آزاد انصراف داد.
كشورهای اروپایی هم به علت همزمان شدن برگزاری رقابت های جام جهانی كشتی فرنگی در 30فروردین ماه با قهرمانی اروپا كه 10 تا 16 اردیبهشت ماه 97 در داغستان روسیه برگزار می شود، تغییر زمان جام جهانی كشتی فرنگی را به آذر ماه سال آینده خواستار شده بودند كه این درخواست از سوی اتحادیه جهانی كشتی برای فدراسیون كشتی ایران ارسال شد.
فدراسیون كشتی ایران در پی این درخواست با ارائه پیشنهادی اعلام كرده بود كه رقابت های جام جهانی كشتی فرنگی به جای 30 فروردین، 22 یا 23 فروردین ماه برگزار شود تا دغدغه كشورهای اروپایی نیز رفع شود. اما این درخواست نیز با مخالف اتحادیه جهانی روبه رو شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250**1368