پكن - ایرنا - كره جنوبی در ادامه رایزنی با قدرت های دنیا و كشورهای همسایه برای حل مساله شبه جزیره، این بار از روسیه خواست به این كشور كمك كند.

به گزارش ایرنا از رویترز، 'چونگ ایو یونگ' مشاور ارشد امنیت ملی كره جنوبی روز گذشته در دیدار با 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه از وی خواست به حل بحران شبه جزیره كمك كند.
او كه برای حل بحران كره به روسیه سفر كرده گفته است گفت: بحران كره باید از طریق صلح آمیز حل و فصل شود.
كره جنوبی یك روز قبل از اعزام 'چونگ ایو یونگ' مشاور ارشد امنیت ملی كره جنوبی به روسیه، 'سو هون' رئیس سازمان امنیت ملی این كشور را نیز به ژاپن اعزام كرد.
'چونگ ایو یونگ' نیز در راس یك هیات بند بلند مرتبه قبل از سفر به روسیه به چین سفر كرده بود.
در این دیدار رییس هیات كره جنوبی دستاوردهای سفرش به كره شمالی و آمریكا و مسایل ذی ربط و رایزنی هایی را كه با آن طرف ها داشته است برای رییس جمهور چین تشریح كرد.
وی در این دیدار همچنین دعوتنامه رییس جمهور كره جنوبی برای سفر 'شی جین پینگ' به سئول را به وی تسلیم كرد.
چونگ گفت كشورش می خواهد با چین مراودات بیشتری داشته باشد و از دیدگاه كره جنوبی مساله هسته ای كره شمالی باید به شكل صلح آمیز حل و فصل شود.
او همچنین با 'یانگ جیه چی' عضو ارشد شورای دولتی چین دیدار كرد.
یانگ در این ملاقات گفت كه چین خود را متعهد به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره كره با استفاده از ابزار گفت و گو می داند.
مقام كره ای هم از تلاش ها و حمایت های چین برای حل مساله به شكل صلح آمیز تقدیر كرد و گفت كه اقدامات پكن در این راستا كمك بزرگی است.
مقام های دو كشور در این ملاقات ها در باره برنامه دیدار سران دو كره و سران آمریكا و كره شمالی در دو ماه آینده رایزنی و بحث و تبادل نظر كردند.
**آساق**1904**