كرمان - ايرنا - مديرعامل شركت فولاد بوتياي ايرانيان گفت: با تكميل پروژه هاي اين شركت زمينه اشتغال ٢ هزار نفر بطور مستقيم و 30 هزار نفر به صورت غيرمستقيم فراهم خواهد شد.

به گزارش دريافتي ايرنا ، محمدرضا خسروي راد سه شنبه شب در آيين افتتاح خط ريلي آنتني كارخانه فولاد بوتياي كرمان با اشاره به اهميت اقتصادي خطوط ريلي افزود: هزينه حمل و نقل در صنايع معدني و صنايع مرتبط به آن سهم بسزايي در تعيين قيمت تمام شده محصول و در نتيجه رقابت پذيري صنايع ودر نتيجه پيشرفت اقتصادي كشورها دارد.
وي تصريح كرد: بحث صرفه جويي در سوخت، از اهداف استراتژيك كشور و جزو چارچوب سياست هاي توليدي كشور به خصوص در صنعت فولاد است.
خسروي راد گفت: احداث خط ريلي مناسب به منظور جابه جايي مواد و محصولات، در كنار تأمين آب و برق مصرفي از پروژه هاي زير ساختي در اجراي اين كارخانه بوده است.
وي مهم ترين مزيت خط ريلي نسبت به حمل و نقل جاده اي را سهولت دسترسي منابع دانست و افزود: با احداث اين خط ريلي حجم قابل ملاحظه اي از منابع و محصولات در كمترين زمان ممكن ارسال و دريافت خواهد شد.
وي اين پروژه را به عنوان اولين پروژه از شركت هلدينگ خاورميانه ميدكو كه به مسير مبادلات ريلي دسترسي پيدا كرده دانست و افزود: زير ساخت ريلي اين پروژه به صورت مشاركتي و با اجراي روسازي بوسيله اداره كل راه آهن كرمان و زير سازي شركت فولاد بوتيا اجرا شده است.
مديرعامل‌ شركت فولاد بوتياي ايرانيان تصريح كرد: زير ساخت هاي مجتمع فولاد بوتيا در سال 97 با احداث خط لوله گاز 30 اينچ كرمان-زرند و تكميل خط 400كيلو ولتي شبكه برق سراسري به پايان خواهد رسيد.
خسروي راد در ارتباط با سطح كيفي پروژه هاي پنجگانه در مجتمع فولاد بوتيا گفت: پروژه نيروگاه اين مجموعه به عنوان اولين پروژه سيكل تركيبي تيپ F در صنعت فولاد است كه با راندمان 4/ 58 درصد جزو بهترين هاي كشور بشمار مي رود.
وي ادامه داد: همچنين پروژه فولاد احياي مستقيم نيز به عنوان پروژه منتخب و پايلوت توليد فولاد بدون ضايعات در كشور مي باشد كه ميزان استفاده از منابع آب و انرژي حداقلي در قياس با بهترينهاي كشور را به همراه دارد.
مديركل ‌راه آهن استان كرمان هم در اين آئين گفت: در سال 1396 سهم راه آهن از جابجايي بار 9 درصد بوده است و اين در حالي است كه تا پايان برنامه ششم توسعه سيستم حمل و نقل ريلي بايد 30 درصد از حمل بار كشور را به عهد بگيرد.
محمدرضا فيروزكوهي با اشاره به اهميت اقتصادي خطوط ريلي افزود : با تشكيل هر قطار باري، 250 كاميون از سيستم حمل جاده اي خارج شده كه اين نه تنها موجب كاهش تلفات جاده اي مي شود بلكه موجب صرفه جويي در مصرف سوخت خواهد شد.
وي با بيان اينكه با بازگشايي ايستگاه جديد، ظرفيت و سرعت حمل و نقل در استان افزايش خواهد داشت گفت: پروژه خط ريلي آنتني به كارخانه فولاد بوتيا در راستاي سياست هاي برنامه ششم توسعه است با افتتاح اين پروژه نه تنها تناژ حمل بار در سيستم باري كشور افزايش خواهد داشت ، بلكه گامي موثر در راستاي رسيدن به افق توسعه اي كشور برداشته خواهد شد.
مديركل راه آهن استان كرمان با بيان اينكه همزماني احداث مجتمع هاي صنعتي با اتصال خطوط ريلي را بسيار مهم است افزود: بعد از افتتاح خط فرعي فولاد بوتيا، دو خط آنتني ديگر در كارخانجات شركت فولاد زرند ايرانيان در سال آينده مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت.
وي بيان كرد: ميزان خطوط اصلي راه آهن استان كرمان بالغ بر 600 كيلومتر است و ساختار اداره كل راه آهن كرمان در سال 1387 تشكيل شد و در حال حاضر حدود 1000 نفر در مشاغل مختلف مشغول به كار مي باشند.
5054