اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: توليدكنندگان اين استان بايد با استفاده از تكنولوژي هاي جديد، حضور خود را در چرخه توليد و بازار رقابتي حفظ كنند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، محمدمهدي شهرياري روز چهارشنبه در پنجمين جلسه شوراي گفت و گو دولت و بخش خصوصي اين استان، افزود: فرسودگي تجهيزات در برخي از واحدهاي توليدي اين استان توان توليد و رقابت آنها را به حداقل رسانده است.
به گفته وي توليدكنندگان آذربايجان غربي با توجه به موقعيت جغرافيايي اين استان در صورت نوسازي و بروز كردن واحدهاي توليدي مي توانند بستر صادرات محصولات به بازارهاي خارجي را فراهم كنند.
وي در ادامه با بيان اينكه جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان از سال آينده در هر ماه يكبار برگزار مي شود، افزود: فلسفه تشكيل اين شورا تعامل بيشتر دولت و بخش خصوصي و بهبود فضاي كسب و كار به شمار مي رود.
وي ابراز اميدواري كرد كه در سال جديد با اهتمام و جديت هرچه بيشتر مديران دولتي و همكاري بخش خصوصي، اين استان شاهد رونق بخش اقتصاد و توليد و توسعه صادرات باشد.
استاندار آذربايجان غربي به مشكلات بانكي توليدكنندگان استان هم اشاره كرد و افزود: با تصميم هاي اتخاذ شده در جلسات كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، بانك هاي استان نيز اراده كافي براي حل مشكلات واحدهاي توليدي را پيدا كردند.
شهرياري در ادامه ضمن اشاره به برخي انتقادها راجع به بالا بودن ماليات در آذربايجان غربي، دستور داد تا بررسي هاي لازم در اين خصوص صورت بگيرد و نتيجه بررسي ها از طريق رسانه ها به مردم اعلام شود.
وي، آرامش و ثبات را از عوامل اصلي در جذب سرمايه گذاري خارجي دانست و گفت: آذربايجان غربي داراي آرامش و ثبات كافي براي سرمايه گذاري است و سرمايه گذاري در اين استان مورد حمايت قرار مي گيرند.
به گزارش ايرنا بيش از 2 هزار و 520 واحد توليدي آذربايجان غربي داراي پروانه بهره برداري است كه حدود نيمي از آنها نيازمند استراتژي نو براي بقا در بازار رقابتي است.
8135/3072