پكن - ایرنا - 'كانگ كیونگ وا' وزیر خارجه كره جنوبی ابراز نگرانی كرد مبادا ارتباطات این كشور با آمریكا درباره كره شمالی كاهش یابد.

به گزارش ایرنا وی قبل از شروع سفرش به آمریكا با اشاره به تغییر 'ركس تیلرسون' وزیر خارجه آمریكا گفت نباید اجازه داده ارتباطات میان دو كشور به دلیل این تحولات مختل و احیانا قطع شود.
او ضمن ابراز نگرانی تلویحی از شرایط پیش آمده گفت به همین دلیل به آمریكا سفر می كند تا درباره مسایل مذكور با مقام های آن كشور رایزنی كند.
وی ارتباطات و مراودات دو كشور را بسیار مهم دانست و گفت قرار بوده است در آنجا با 'ركس تیلرسون' همتای خود دیدار و گفت و گو كند اما گزارش ها حاكی است وی به جای تیلرسون با 'جان سولیوان' معاون وی دیدار خواهد كرد.
خبرگزاری كره جنوبی یونهاپ از قول وی آورده است او در باره جزییات دیدارهای سران دو كره و سران كره شمالی و آمریكا با مقام های آن كشور گفت و گو خواهد كرد.
سفر وزیر خارجه كره جنوبی به آمریكا در شرایطی صورت می گیرد كه دونالد ترامپ رییس جمهور آن كشور وی را با یك توییت بركنار و مایك پمپئو رییس سیا را جایگزین او كرده و حتی 'تارو كونو' وزیر خارجه ژاپن از این اقدام ابراز تاسف كرده است.
از آنجا كه رییس سازمان سیا دارای مواضع بسیار تندی در قبال كره شمالی است كره جنوبی نگران است كه این تحولات باعث شود تا روند بهبود مناسبات دو كره مختل شود.
وزیر خارجه كره جنوبی در باره نگرانی ها در خصوص عوض شدن تیلرسون و قطع ارتباطات با آمریكا در باره كره شمالی گفت : هر كاری خواهم كرد تا از این اتفاق جلوگیری شود.
یونهاپ می نویسد كه در باره دیدار كانگ با وزیر خارجه جدید مطلبی گزارش نشده است.
آساق**231**