كاشان- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه كاشان گفت: سازمان تامین اجتماعی باید یك باب بیمارستان در مركز این شهرستان احداث می كرد كه تا كنون اقدامی صورت نگرفته و انتظار می رود فرایندهای اداری آن پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز جمعه در آئین افتتاح سه طرح درمانی در كاشان گفت: سازمان تامین اجتماعی با توجه به جمعیت تحت پوشش بیمه ای در این شهرستان باید نسبت به احداث یك باب بیمارستان اقدام می كرد.
وی افزود: همچنین در زمان واگذاری بیمارستان شهید بهشتی به دانشگاه علوم پزشكی كاشان، قول مساعدی مبنی بر ساختن این بیمارستان داده شد كه تا كنون اجرایی نشده و تامین اجتماعی یك بیمارستان به كاشان بدهكار است.
فرماندار كاشان بیان كرد: جز برخی بحث های اداری هیچ مشكلی از جمله در زمینه واگذاری زمین برای ساخت این بیمارستان وجود ندارد و امید می رود در این زمینه پیگیری های لازم صورت گیرد.
او اضافه كرد: كاشان تنها یك شهرستان نیست، به شهرستان های همجوار نیز خدمت رسانی می كند و از سوی دیگر پذیرای تعداد زیادی مهاجر و اتباع خارجی است كه با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترافیكی شمال- جنوب كشور فشار زیادی در مركزهای درمانی و بیمارستانی احساس می شود.
مومنیان گفت: بیمارستان شهید بهشتی كاشان با توجه به میزان مراجعه كنندگان تراكم زیادی دارد و در این راستا تامین اعتبار و راه اندازی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) نیز جزء نیازهای اساسی منطقه محسوب می شود.
وی در ادامه به مشاركت افراد نیكوكار از گذشته های دور در ساختن مدرسه ها، مسجدها، حسینیه ها، تكیه ها، مركزهای درمانی و آب انبارها در كاشان اشاره كرد و افزود: نیكوكاران در این سال ها به حوزه های جدیدی مانند ورزش و راه سازی نیز روی آوردند كه امید می رود با استمرار این كارهای نیك، قشر محروم از خدمات بیشتری بهره مند شوند.

** 41 طرح بهداشتی درمانی 2 سال گذشته در كاشان آغاز شد
.........................................................................................
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كاشان نیز گفت: 41 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در سال های 1395 و 96 در این شهرستان آغاز شد كه برخی از آنها به بهره برداری رسیده، تعدادی تكمیل شده و برخی نیز در دست اجراست.
دكتر ابراهیم كوچكی نصرآبادی با اشاره طرح های سلامتكده طب سنتی در بیمارستان اخوان، بلوك زایمان شهید رجایی، مجتمع آموزشی فرقانی، مركز جراحی محدود امام رضا (ع) و خوابگاه دانشجویی تشریح كرد: طرح راه اندازی درمانگاهی ویژه برای دسترسی ارزان بیماران ارجاعی به متخصصان در مرحله های پایانی و آماده تحویل به معاونت درمان می باشد.
وی افزود: برای تجهیز نیز قرار است مجموعه به صورت هیات امنایی اداره شده و توسعه یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كاشان بیان كرد: مركز غربالگری و تشخیص سرطان نیز در بیمارستان شهید بهشتی ساخته شده اما هنوز تجهیز نشده است.
او به درمانگاه دانشكده دندانپزشكی نیز اشاره و اضافه كرد: 2 طبقه از آن تا امروز تجهیز شده و 2 طبقه دیگر نیز تا شهریور سال آینده تجهیز خواهد شد.
كوچكی در ادامه به طرح ساخت بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) اشاره كرد و گفت: این طرح به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی سپرده شده كه با توجه به قرار گرفتن كاشان در مسیر ترافیكی شمال- جنوب كشور، امید می رود وزارتخانه دست كم در تامین 50 درصد از اعتبار مورد نیاز كمك كند.
وی با بیان اینكه بیمارستان شهید بهشتی تنها مركز درمانی منطقه شمال استان اصفهان است، عنوان كرد: امكان پذیرش همه مراجعان به دلیل تعداد محدود تخت ها وجود ندارد اما قرار شده بیماران شهر بادرود نطنز به دلیل فاصله زیاد تا بیمارستان الزهرا (س)، در این مركز پذیرش شوند.
به گزارش ایرنا، طرح ساخت مركز خدمات جامع سلامت زنده یاد علی مهرپرور (مسكن مهر)، توسعه بخش فوریت های پزشكی و راه اندازی مركز ام آر آی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی كاشان در مجموع با اعتبار 91 میلیارد ریال روز جمعه در آئین هایی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
شهرستان كاشان با جمعیت نزدیك به 365 هزار نفر در فاصله 200 كیلومتری اصفهان واقع می باشد.
8123