بيرجند - ايرنا - خير يكي از مدارس منطقه مهرشهر بيرجند به دانش آموزان برتر اخلاقي و آموزشي اين دبستان 9 دستگاه دوچرخه اهدا كرد.

به گزارش ايرنا آيين اهداي اين دوچرخه ها عصر امروز (شنبه) با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بيرجند، اوليا و دانش آموزان در دبستان پسرانه ميثاق برگزار شد.
مدير آموزش و پرورش شهرستان بيرجند در اين آيين گفت: سال 1384 يك دبستان با هشت دانش آموز و يك معلم در مهرشهر داشتيم و امسال با وجود همه ساخت و سازهايي كه انجام شده است، 102 كلاس درس كمبود داريم.
محمدرضا ضيايي افزود: 52 كلاس درس در اين منطقه در دست ساخت است كه براي تكميل آنها 11 ميليارد تومان نياز داريم.
وي بيان كرد: همچنين با آستان قدس رضوي توافق شده كه يك مدرسه 39 كلاسه سال آينده در مهرشهر كلنگ زني شود ولي با توجه به خالي بودن بخشي از واحدهاي مسكوني اين منطقه و افزايش جمعيت، باز هم با كمبود كلاس مواجه خواهيم بود.
وي سرانه مدرسه به ازاي هر دانش آموز را ناكافي دانست و گفت: اگر كمك والدين و خيران نباشد ما در تامين هزينه هاي انشعاب مدارس و ساير هزينه ها با مشكل مواجه مي شويم.
مدير آموزش و پرورش شهرستان بيرجند افزود: كمك والدين به مدارس و آموزش و پرورش جايگاه قانوني دارد و اگرچه اين كار الزامي نيست اما با توجه به منابع و نيازهاي موجود، ضروري است و در واقع كمك به فرزندان والدين است.
مدير دبستان ميثاق بيرجند هم در اين آيين گفت: اين دبستان با 260 دانش آموز در 6 پايه و 9 كلاس در شيفت ثابت عصر، مهرماه 96 افتتاح شد.
رضا رضايي افزود: يكسري كمبود آموزشي داريم اما تمامي همكاران ما تلاش مي كنند وضعيت آموزشي و تربيتي را بهبود بخشند و اين مهم جز با همكاري والدين و كمك خيران محقق نمي شود.
وي به كمك هاي مصطفي ملك آبادي خير اين مدرسه اشاره كرد و گفت: اين خير امسال در مجموع هشت ميليون تومان در بخش هاي مختلف براي دانش آموزان دبستان ميثاق هزينه كرده است.
مدير دبستان ميثاق بيان كرد: 9 دستگاه دوچرخه از طرف اين خير براي دانش آموزان برتر اختصاص يافت كه امروز با قرعه كشي بين اكثريت دانش آموزان برتر اخلاقي و آموزشي اين مدرسه توزيع مي شود.
به گزارش ايرنا با حضور مدير آموزش و پرورش شهرستان بيرجند، والدين و معلمان دبستان ميثاق براي اهداي اين دوچرخه ها در هريك از پايه ها قرعه كشي و چند برنامه فرهنگي و هنري نيز اجرا شد.
3028