تهران - ایرنا - شبكه خبری روسیا الیوم شنبه شب گزارش كرد: گروهی از نیروهای تازه نفس تركیه از منطقه باستانی «كفرلوسین» در شمال استان ادلب، وارد خاك سوریه شده اند.

به گزارش ایرنا، این شبكه خبری تاكید كرد كه این نیروها پیش از حركت به سوی كوه «عندان» در حومه شمالی حلب، وارد خاك سوریه شدند.
شبكه روسی به تعداد نیروها و تجهیزات نیروهای جدید تركیه اشاره ای نكرده است.
از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی تركیه گزاش داد: نیروهای تركیه ای در ادامه پیشروی خود برای تسلط كامل بر عفرین، هشت روستا را در شمال غرب این شهر به كنترل خود درآوردند.
آناتولی مدعی شد: با كنترل این مناطق، 272 نقطه ازجمله 229 روستا و 44 منطقه راهبردی به كنترل ارتش تركیه درآمده است.
ورود نیروهای تازه نفس تركیه ای، پس از آن صورت می گیرد كه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این كشور اعلام كرد نیروهای ارتش این كشور به همراه عناصر شبه نظامی موسوم به «ارتش آزاد» سوریه با محاصره مركز عفرین، در آستانه ورود به این شهر هستند.
ارتش تركیه روز گذشته نیز در پی تنگ تر شدن حلقه محاصره شهر، از طریق هوایی برای مردم عفرین سوریه اطلاعیه هشدار دهنده پخش كرد كه در آن ضمن تاكید بر تضمین امنیت غیر نظامیان،از آنان خواست از همكاری با گروه های مسلح خودداری كنند.
شهر عفرین بنا به ادعای مقام های تركیه به محاصره كامل نیروهای مسلح این كشور و نیز عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده و مردم غیرنظامی این شهر نگران حملات هوایی و توپخانه ای و نیز كشیده شدن درگیری به داخل شهر هستند.
ارتش تركیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشكار به خاك سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز كرده است.
دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت تركیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این كشور از خاك خود شده است.
دولت آنكارا مدعی است كه هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك)، حزب اتحاد دموكراتیك سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است ، این در حالی است كه گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.
شبس**9363**1859