تهران - ایرنا - معاون مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از انتقال كسب وكارهای دیجیتال و تراكنش های مالی به شبكه های اجتماعی داخلی در سال 1397 خبر داد.

علی اكبر شیركوند روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به نشست اخیر خود با مدیران شبكه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی برای بررسی مسائل و مشكلات آنها اشاره كرد و گفت: مقرر شد با هماهنگی مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یكسری خدمات در اختیار این شبكه ها قرار گیرد و در ازای آن نیز خدماتی از سوی آنها ارائه شود.
وی به موضوع طرح شامد(ثبت شناسنامه الكترونیكی محتوای دیجیتال) اشاره كرد و افزود: خوشبختانه در فراخوان منتشر شده استقبال خوبی توسط كانال های مختلف اعم از داخلی و خارجی صورت گرفت و امروز شاهد هستیم كه بیشتر كانالهای بالای پنج هزار كاربر شامد دار شده اند.
شیركوند با بیان اینكه باید پیام رسان های داخلی از وضعیت فقط انتشار دهنده و استفاده از مطالب و موضوعات دیگران خارج شوند، اظهار داشت: پیام رسان های داخلی باید بتدریج با تولید محتوای بهتر، به سمت تخصصی شدن بروند نه اینكه همواره در رقابت و مقابله با دیگر پیام رسان های داخلی و خارجی باشند.
وی به ارائه برخی سرویس ها و خدمات مالی توسط پیام رسان ها و شبكه های اجتماعی خارجی اشاره كرد و گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، در سال جدید تمامی سرویس های با تراكنش مالی و كسب و كارهای دیجیتال باید به شبكه های داخلی واگذار شده و هرگونه خدمات مشابه توسط پیام رسان های داخلی ارائه شود.
معاون مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به عنوان مثال تمامی سرویس های دولت الكترونیك در تمامی زمینه ها به ویژه كسب وكار و خدمات مالی از سال آینده به شبكه های داخلی واگذار خواهد شد.
به گفته شیركوند، درصدد هستیم با واگذاری این خدمات به شبكه های داخلی، محدودیت و ممانعت برای فعالیت شبكه های خارجی ایجاد شود.
وی تصریح كرد: براین باوریم كه با حمایت های مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و فرهنگسازی مناسب، علاوه بر ساماندهی این شبكه ها، امنیت كافی، محفوظ ماندن اطلاعات مردم، تبلیغات سالم و درست را در شبكه های داخلی ایجاد كنیم تا موجب اعتماد سازی مخاطبان شود.
فراهنگ ** 1355 ** 1071