علی اكبر شیركوند روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به نشست اخیر خود با مدیران شبكه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی برای بررسی مسائل و مشكلات آنها اشاره كرد و گفت: مقرر شد با هماهنگی مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یكسری خدمات در اختیار این شبكه ها قرار گیرد و در ازای آن نیز خدماتی از سوی آنها ارائه شود.
وی به موضوع طرح شامد(ثبت شناسنامه الكترونیكی محتوای دیجیتال) اشاره كرد و افزود: خوشبختانه در فراخوان منتشر شده استقبال خوبی توسط كانال های مختلف اعم از داخلی و خارجی صورت گرفت و امروز شاهد هستیم كه بیشتر كانالهای بالای پنج هزار كاربر شامد دار شده اند.
شیركوند با بیان اینكه باید پیام رسان های داخلی از وضعیت فقط انتشار دهنده و استفاده از مطالب و موضوعات دیگران خارج شوند، اظهار داشت: پیام رسان های داخلی باید بتدریج با تولید محتوای بهتر، به سمت تخصصی شدن بروند نه اینكه همواره در رقابت و مقابله با دیگر پیام رسان های داخلی و خارجی باشند.
وی به ارائه برخی سرویس ها و خدمات مالی توسط پیام رسان ها و شبكه های اجتماعی خارجی اشاره كرد و گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، در سال جدید تمامی سرویس های با تراكنش مالی و كسب و كارهای دیجیتال باید به شبكه های داخلی واگذار شده و هرگونه خدمات مشابه توسط پیام رسان های داخلی ارائه شود.
معاون مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به عنوان مثال تمامی سرویس های دولت الكترونیك در تمامی زمینه ها به ویژه كسب وكار و خدمات مالی از سال آینده به شبكه های داخلی واگذار خواهد شد.
به گفته شیركوند، درصدد هستیم با واگذاری این خدمات به شبكه های داخلی، محدودیت و ممانعت برای فعالیت شبكه های خارجی ایجاد شود.
وی تصریح كرد: براین باوریم كه با حمایت های مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و فرهنگسازی مناسب، علاوه بر ساماندهی این شبكه ها، امنیت كافی، محفوظ ماندن اطلاعات مردم، تبلیغات سالم و درست را در شبكه های داخلی ایجاد كنیم تا موجب اعتماد سازی مخاطبان شود.
فراهنگ ** 1355 ** 1071
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
تهران - ایرنا - معاون مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از انتقال كسب وكارهای دیجیتال و تراكنش های مالی به شبكه های اجتماعی داخلی در سال 1397 خبر داد.