تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

بوشهر- ايرنا- فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در يك هفته اخير در 2 عمليات جداگانه، در مجموع 1200كيلو گرم ترياك و هروئين در شهرستان عسلويه اين استان كشف شد.

به گزارش ايرنا، سردار علي رزمجو روز يكشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: كشف اين ميزان مواد مخدر پس از چند ماه كار اطلاعاتي توسط سپاه عسلويه و گشت هاي اطلاعاتي بسيج و هماهنگي مقام قضايي رقم خورد.
وي بيان كرد: در عمليات اول كه روز 21 اسفندماه جاري با مشاركت درياباني استان بوشهر انجام شد 700 كيلوگرم ترياك و در عمليات دوم كه 24 اسفندماه جاري با مشاركت نيروي انتظامي اين استان به اجر درآمد 480 كيلوگرم ترياك و 20 كيلوگرم هروئين در شهرستان عسلويه بدست آمد.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري كاروان راهيان نور دريايي و زميني در اين استان اشاره كرد و ادامه داد: از ابتداي اسفندماه امسال تاكنون 12 هزار و 272 تن در قالب كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي اعزام شدند كه از اين شمار 2 هزار نفر پيشكسوت دفاع مقدس، هشت‌هزار و 886 زائر دانش‌آموز و يكهزار و 378 نفر دانشجو هستند.
رزمجو بيان كرد: درمجموع برنامه‌ريزي لازم براي اعزام 20 هزار نفر از اين استان به اردوهاي راهيان نور از طريق زميني انجام شده است و هم اكنون شمار قابل توجهي از اين كاروان ها در مناطق عملياتي دوران هشت سال دفاع مقدس درجنوب كشور حضور دارند.
وي بيان كرد: كاروان راهيان نور دريايي در استان بوشهر نيز از نيروگاه هسته‌اي بوشهر، موزه هاي دريايي خليج فارس و شهيد رئيسعلي ‌دلواري بازديد مي‌كنند و پس از آن به جزيره خارگ اعزام مي‌شوند كه تاكنون از 11 استان درخواست‌ها به بوشهر ارسال و اعزام ها آغاز شده است.
رزمجو در باره اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي با اشاره به پرداخت 362 فقره تسهيلات اقتصاد مقاومتي در استان بوشهر اظهار داشت: براي ايجاد كارگاه هاي اقتصاد مقاومتي و تحقق شعار سال از ابتداي سال جاري تاكنون 41 ميليارد و 900 ميليون ريال تسهيلات در اين استان پرداخت شده است.
وي يادآور شد:همچنين در مدت ياد شده 60 طرح مختلف شامل تعمير و تجهيز مدرسه، مسجد، آب انبار و غسالخانه با 10 ميليارد ريال اعتبار در استان بوشهر به بهره برداري رسيد.
رزمجو ادامه داد: براي محروميت زدايي نيز سپاه امام صادق (ع) استان يوشهر 259 مسكن مددجويي كميته امداد امام خميني (ره) را با 62 ميليارد و 160 ميليون ريال اعتبار به بهره برداري رساند.
وي با اشاره به فعاليت گشت‌هاي محله محور با همكاري بسيجيان در استان بوشهر اظهار داشت: گشت‌هاي محله محور بسيجيان با هماهنگي دستگاه قضا و نيروي انتظامي با هدف ايجاد و ارتقا امنيت در استان بوشهر راه‌اندازي شده است.
رزمجو افزود: گشت‌هاي بسيجي محلات از شهرها و امكانات مردم نگهباني مي‌كنند و نقشي مهم در ارتقاي امنيت شهرها دارند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: از زمان اجراي طرح گشت محله محور، سرقت‌ها و ناامني در محلات مختلف استان بوشهر كاهش يافته است.
رزمجو گفت: اين گشت‌ها در مراكز عمومي در قالب طلايه‌داران امر به معروف و نهي از منكر سازماندهي مي‌شوند و با هماهنگي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي در سواحل و پارك‌ها نسبت به انجام اين فريضه الهي اقدام مي‌كنند.
7212/6043**