ايلام - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام گفت: هشت اقامتگاه بومگردي در روستاهاي خوش آب و هواي اين استان براي اسكان مسافران و گردشگران نوروزي آماده سازي شده است.

عبدالمالك شنبه زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين اقامتگاه ها شامل خوران ايوان، كلم بدره، كارزان سيروان، ميشخاص ايلام، گرز لنگر دره شهر، ژيور مورموري و زنجيره چرداول است كه به امكانات لازم براي پذيرايي از گردشگران در ايام نوروز 97 تجهيز شده اند.
وي يادآور شد: گردشگران علاوه بر اقامت در اين خانه ها و بهره مندي از آرامش و سكوت روستاها و جاذبه هاي طبيعي و تاريخي اين مناطق، امكان بهره مندي از غذاهاي محلي و سنتي و ديگر توليدات عشاير و روستاييان از جمله صنايع دستي را دارند.
وي تاكيد كرد: در اين روستاها امكان زندگي در كنار بوميان منطقه با اسكان در كمپ ها و خانه هاي بومگردي و صرف غذاهاي محلي مردم منطقه براي گردشگران و مهمانان فراهم است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايلام تقويت بومگردي، ايجاد زيرساخت هاي گردشگري در روستاها، توسعه كسب و كار مرتبط با گردشگري، ايجاد اشتغال و جلوگيري از مهاجرت روستاييان را از اهداف راه اندازي اين اقامتگاه ها عنوان كرد.
شنبه زاده تاكيد كرد: محيط آرام، بكر، طبيعي و دلنشين روستاها، آداب و رسوم مردمان روستا و تفريح و گردش در روستاها جاذبه هايي است كه علاقمندان خاص بسياري دارد و افراد خسته از زندگي ماشيني شهرها تمايل بسيار زيادي براي بهره مندي از آرامش و سكوت روستاها دارند.
وي يادآور شد: علاوه بر اقامتگاه هاي بومگردي، 834 كلاس درس مدارس، 12 هتل و هتل آپارتمان، زائرسراها، كمپ هاي چادري و كمپ هاي ثابت و سيار ميراث فرهنگي نيز آماده اسكان مسافران و گردشگران نوروزي است.
بر اساس نتايج سرشماري سال گذشته 84 هزار و 444 نفر معادل 32 درصد جمعيت استان 580 هزار و 158 نفري ايلام در مناطق روستايي ساكن هستند.
استان ايلام داراي 10 شهرستان، 25 شهر و بيش از 600 روستاي داراي سكنه است.
اين استان يك هزار و 500 اثر تاريخي، طبيعي و گردشگري دارد كه 745 اثر آن در فهرست آثار ملي قرار دارد.
6032/6119