سنندج - ايرنا - استاندار كردستان گفت: شناسايي، مهار، كنترل و انهدام باندهاي فعال در حوزه قاچاق كالا و ارز در كشور و به تبع اين استان در اولويت مسئولان بخش هاي مرتبط است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهمن مرادنيا روز دوشنبه در آخرين نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز كردستان در سال 96 اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب نيز بر برخورد با باندهاي قاچاق تاكيد كرده اند بنابراين شناسايي و برخورد با اين باندها بايد در اولويت باشد.
وي ديگر اولويت مسئولان را مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مشروبات الكلي و اسلحه اعلام كرد و افزود: در سال 97 بايد با برنامه ريزي در اين بخش ها جدي تر كار شود.
مرادنيا تاكيد كرد: برخي از مرزهاي غير رسمي در استان همچنان باز است و ضروري است برنامه ريزي براي مسدود كردن و كنترل بيشتر اين قسمت ها از مرز با جديت انجام شود.
وي با اشاره به اينكه بيشترين ضربه به توليد و اشتغال در كشور از طريق قاچاق كالا صورت مي گيرد، يادآور شد: اقتصاد كشور از اين ناحيه آسيب مي بيند بنابراين هر چه در اين زمينه كار و تلاش كنيم، كم است.
استاندار كردستان اضافه كرد: به نظر مي رسد فاصله زيادي با مهار كامل قاچاق داريم البته نبايد به آمارها دل خوش كنيم بلكه بايد تلاش خود را در مقابله با قاچاق بيشتر كنيم.
وي گفت: يكي از عواملي كه موجب نوسان قيمت ارز در كشور مي شود خروج بي رويه ارز از مرزها است كه بايد در اين خصوص كنترل بيشتري صورت گيرد.
مرادنيا در پايان يادآور شد: خروجي جلسات متعدد كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز بايد رصد شود و فقط به برگزاري صرف جلسه و دادن آمار كفايت نكنيم.
6108/9102