ساري - ايرنا - استاندار مازندران آمادگي كامل استان را براي پذيرائي از ميليون ها گردشگر و مسافر در تعطيلات نوروزي اعلام كرد و گفت كه مجموعه مديران و دست اندركاران اين خطه شمال كشور به عنوان قطب گردشگري ايران، با ساماندهي امكانات و تجهيزات آماده پذيرايي از مهمانان نوروزي شده اند.

محمد اسلامي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ساري افزود : براي پذيرايي بهتر از مسافران نوروزي در اين استان ، گروههاي امداد و نجات ، پليس راه ، اورژانس 115 و راهداري در جاده ها مستقر شدند.
وي گفت كه همچنين براي تامين امنيت بيشتر مسافران نوروزي بخصوص اقامت شبانه آنان هم افزون بر 850 هزار تخت در هتل ، متل ، مهمانپذيرها و خانه هاي ويلايي داراي شناسه و كد ساماندهي شده است تا گردشگران و مسافران با خيال آسوده ، تعطيلات خوش و خوبي را در مازندران سپري كنند .
اسلامي افزود : شهرداري هاي حاشيه محورهاي اصلي در مازندران نيز با بسيج مجموعه امكانات خود ، پذيراي مسافران نوروزي هستند و تلاش دارند تا وظيفه ميزباني خود را به نحو مطلوب انجام دهند.
** توصيه هاي استاندار به گردشگران و مسافران نوروزي
رئيس ستاد خدمات سفر مازندران با تاكيد بر اين كه مردم و مسئولان مازندران به عنوان ميزبان همه تلاششان را براي پذيرائي مطلوب و مناسب از مهمانان نوروزي انجام خواهند داد ، بر ضرورت اقامت مسافران نوروزي در اماكن داراي شناسنامه و كد تاكيد كرد.
وي گفت : دستگاههاي ذيربط براي ويلا ها و خانه هاي شخصي كه شرايط استاندارد را براي پذيرايي از مسافران نوروزي داشتند، پس از بررسي كد شناسايي صادر كرده اند و تاكيد ما اين است كه حتما مهمانان عزيز در انتخاب اقامتگاه به اين نكته توجه كنند و در اماكن استيجاري غيررسمي و فاقد شناسنامه اقامت نكنند.
** مازندران گردي با پيوستن به كانال تلگرامي ' رسام ' RASAMBOT@
استاندار مازندران يكي از خلاء هاي موجود در استان را در سال هاي گذشته ناآشنائي گردشگران و مسافران با جاذبه هاي گردشگري استان برشمرد و گفت كه اين مشكل امسال با بهره گيري از ظرفيت فضاي مجازي و اطلاع رساني و راهنمائي از اين طرق رفع شده است .
وي توضيح داد : براي معرفي جاذبه هاي گردشگري استان و ديگر اطلاعات ضروري مورد نياز گردشگران و مسافران نوروزي ، سامانه
' راهنماي سفر به استان مازندران ' يا ' رسام ' راه اندازي شده كه از طريق آن جاذبه هاي شهرستان هاي اين استان و خدمات مورد نياز ديگر از جمله امداد و نجات ، موسيقي محلي مازندراني و كمك هاي اوليه و ديگر اطلاعات ضروري به گردشگران معرفي مي شود.
اسلامي اظهار داشت : اين سامانه در قالب كانال تلگرامي براي نخستين بار در كشور در ستاد تسهيلات سفر مازندران راه اندازي شده است و لينك پيوستن به آن به محض ورود گردشگران به محدوده جغرافيائي مازندران در قالب يك پيام خوشامدگوئي براي آنان ارسال مي شود و مهمانان نورزي مي توانند با پيوستن به اين كانال از راهنمائي هاي مختلف مورد نياز بهره بگيرند.
** تنظيم بازار نوروزي
رئيس ستاد خدمات سفر مازندران همچنين گفت كه ارزاق عمومي مورد نياز از جمله مرغ ، تخم مرغ ، گوشت قرمز و ديگر كالاهاي مورد نياز مسافران در بازار به اندازه كافي تامين و ذخيره شده است .
اسلامي افزود : براي تنظيم بازار و برخورد با متخلفان اقتصادي نيز گروههاي نظارتي و بازرسي به صورت ويژه تعريف شده و كارشان را آغاز كرده اند و با هر گونه تخلف برخورد قانوني خواهند داشت.
استاندار مازندران گفت كه در سال گذشته افزون بر 12 ميليون نفر شب اقامت مسافر نوروزي و گردشگر در اقامتگاههاي رسمي استان ثبت شده بود و امسال هم پيش بيني ما اين است كه دستكم 15 درصد افزايش سفر به استان داشته باشيم .
بر اساس گزارش هاي رسمي ، در تعطيلات نوروزي گذشته 34 ميليون خودرو در سطح جاده هاي مازندران تردد داشتند كه اين استان رتبه دوم را در سطح كشور به خود اختصاص داد.
6982/1654