دزفول - ايرنا - استاندار خوزستان با اشاره به ظرفيت هاي فناوري در اين استان گفت: در مدت 14 ماه گذشته افزون بر 6 هزار شغل جديد در حوزه فناوري اطلاعات در استان خوزستان ايجاد شده است .

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز دوشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان دزفول با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود:پيشرفت هاي خوبي در حوزه فناوري اطلاعات در استان خوزستان حاصل شده است و ايجاد 18 تا 120 هزار شغل در اين حوزه در استان هدفگذاري شده كه تاكنون ايجاد 6 هزار شغل محقق شده است.
وي افزود:پيش از اين شمال دزفول از هيچ امكانات و زيرساخت هاي مخابراتي بهره اي نداشت كه با اقدامات انجام شده بخش هايي از شمال دزفول،انديمشك،انديكا ،مسجد سليمان زير پوشش شبكه مخابرات قرار گرفتند و اميدواريم بقيه زيرساخت هاي مخابراتي در اين مناطق نيز بزودي فعال شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اينكه خوزستان بعد از تهران بيشترين ظرفيت مخابراتي را در كشور دارد گفت:بيشترين تقاضا و بهترين بازار اينترنتي كشور بعد از تهران در خوزستان وجود دارد لذا بايد مشتركان اينترنت را به اين حوزه آشنا و اين اقدامات ساماندهي شوند تا فعاليت هاي مرتبط با فضاي مجازي افزايش و توليد ناخالص ملي توسعه يابد.
شريعتي ادامه داد: اميدواريم با فراهم آوردن زيرساخت ها اشتغال مناسبي در حوزه فناوري اطلاعات در استان خوزستان به ويژه در مناطق روستايي ايجاد كرد تا جوانان روستائي كه به شغل سنتي علاقه اي ندارند به حوزه فناوري اطلاعات ورود كنند.
استاندار خوزستان به وضعيت كشاورزي اين استان نيز اشاره كرد و گفت:يك ميليون و 200 هزار هكتار زمين كشاورزي آبي در استان خوزستان وجود دارد كه 550 هزار هكتار آن زير پوشش آبياري مدرن قرار داشته و 560 هزار هكتار ديگر به صورت سنتي آبياري مي شود .
وي اظهار اميدواري كرد با هوشمندسازي و ورود فناوري اطلاعات بتوانيم كارهاي زيادي در اين حوزه انجام دهيم و شاهد اشتغالزايي بيشتري در حوزه فناوري اطلاعات باشيم.
7278/6068