بجنورد- ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: بيش از يكهزار هكتار باغ دراراضي شيبدار از 2سال گذشته تاكنون در اين استان 28 هزار كيلومتر مربعي ايجاد شده است.

محمدعلي شريكيان چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: گونه هاي بادام، انگور، گل محمدي، زرشك، عناب در اراضي شيب دار كشت شده است و همچنين برخي از مناطق استان هم قابليت كشت گياهان دارويي را دارد.
شريكيان اظهار كرد: توسعه باغ در اراضي شيب دار علاوه بر مزاياي زيست محيطي باعث ايجاد اشتغال و درآمد پايدار در روستاها هم مي‌شود، در هر پنج هكتار باغ در اراضي شيب دار ديم براي يك نفر و در اراضي شيب دار آبي در هر 2.5 هكتار براي يك نفر اشتغالزايي مستقيم ايجاد مي شود.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: جلوگيري از تخريب اراضي و پيشگيري از تغيير كاربري‌هاي نامناسب زمين‌هاي كشاورزي و ملي، استفاده از روان آب‌هاي سطحي، استفاده از آب سبز با هدف افزايش بهره وري در باغ‌هاي ديم، حفاظت از آب و خاك و اجراي عمليات آبخيزداري از مهم ترين اهداف اجراي اين طرح است.
خراسان شمالي 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي دارد كه سالانه بيش از 2 ميليون و 500 هزار تن انواع محصول زراعي و باغي در اين اراضي توليد مي شود.
7186/ 3007/ 6042