بندرعباس- ايرنا- امام جمعه موقت بندرعباس درخطبه هاي نخستين نماز جمعه سال جاري شهر بندرعباس با اشاره به جايگاه كنوني ايران درسطح جهان گفت: جمهوري اسلامي ايران اين جايگاه را از اسلام، قرآن و مردم بدست آورده است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد علي حسيني پور با طرح اين موضوع كه هستيم، كجا بوده ايم و به كجا مي خواهيم برسيم اظهار كرد: دوم فروردين ماه سال 42هجري خورشيدي حضرت امام خميني(ره) در اعتراض به هجوم ماموران ستم شاهي پهلوي به مدرسه فيضيه قم با فرياد رسا كه، دولت (با اين كار) گور خودش را كند، تهديد را به فرصت تبديل كرد.
وي افزود: بنيانگذار جمهوري اسلامي در زماني كه اختناق همه جا را فرا گرفته بود در سخنراني تاريخي نسبت به بيدارگري مردم ايران در خصوص جنايات رژيم پهلوي اقدام كرد و نتيجه آن پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 57 يعني كمتر از 16سال بعد بود.
خطيب جمعه شهربندرعباس با اشاره به جايگاه امروز ايران ابراز داشت: اين ايران همان ايران است و حتي ذخايرآن اگر كمتر شده باشد بيشتر نشده اما شاهد اقتدار و قدرت تاثير گذار آن در منطقه و حتي سطح جهان هستيم.
حسينني پور تاكيد كرد: امروز در جايگاهي قرار داريم كه كمتر نشستي در سطح بين الملل و حتي جهاني برگزار مي شود كه نامي از ايران و قدرت تاثيرگذار آن برده نشود.
وي در ادامه با اشاره به پيام نوروزي (سخنان) و سخنراني رهبر معظم انقلاب اسلامي درشهر مشهد افزود: بحث اصلي حضرت آيت الله خامنه اي ، مسائل اقتصادي و توجه مردم و مسوولان به حمايت از توليد ملي بود.
وي خاطرنشان ساخت: هرچند از لحاظ اقتصادي پيشرفت هايي داشته ايم اما جامعه بايد از اين حيث در موقعيت مطلوبي قرار بگيرد كه دست يابي به آن نيازمند حمايت از صنايع داخلي با خريد كالاي ايراني مرغوب است.
وي با بيان اينكه كالاي ايراني بخريم تا جوانان اين مرزو بوم مشغول كار بشوند گفت: سازندگان و توليد كنندگان نيز بايد كالاي مرغوب بسازند و اينطور نباشد كه هرچه خواست به خورد مردم بدهد كه دراين صورت با بي مهري مصرف كنندگان مواجه خواهند شد.
خطيب جمعه موقت شهر بندرعباس درخصوص اينكه مي خواهيم به كجا برسيم نيز ابراز داشت: دراين زمينه بايد ديد نوجوانان و جوانان ما به عنوان آينده سازان و مديران آينده كشور هم اكنون در چه جايگاهي قرار دارند و براي آنان چه برنامه ريزي هاي صورت گرفته است.
6149 /6048

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com