تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است كه تریبون نمازجمعه، به عنوان یك نهاد فرهنگی می تواند با اقناع افكار عمومی، انسجام ملی را حفظ و از بروز بسیاری از مشكلات در كشور جلوگیری كند.

پیش از این در باره اهمیت و نقش تریبون جمعه در وفاق ملی نوشته بودم. امروز وقتی دومین حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد را در جایگاه امام جمعه تهران دیدم و سخنان ایشان را شنیدم ، حالا دیگر تردیدی ندارم كه این جایگاه مهم و برجسته در تاریخ انقلاب، با حضور وی می تواند در اجماع ملی مثمر ثمر باشد.
استفاده دقیق از واژگان، تحلیل شرایط داخلی با نگاه وفاق ملی، اعتقاد به حضور همه سلایق در عبور كشور از بزنگاهها و تداوم پیشرفت كشور با استفاده از دیدگاههای همه مشرب ها ، از ایشان خطیبی خواهد ساخت كه بتوان گفت زینت بخش تریبون نماز جمعه است.
تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است كه تریبون نمازجمعه، به عنوان یك نهاد فرهنگی می تواند با اقناع افكار عمومی، انسجام ملی را حفظ و از بروز بسیاری از مشكلات در كشور جلوگیری كند. شایسته است، این تشكیلات فرهنگی را با كاركردی استراتژیك، اقناع گر و در خدمت وحدت ملی بپذیریم و كمك كنیم در این كسوت ادامه مسیر دهد.
------------------------------------------------------------------------------------------
* خبرنگار ایرنا