جيرفت - ايرنا - رئيس مركز فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گفت: مادر و فرزندي در روستاي جنگل آباد جيرفت در جنوب استان كرمان بر اثر گاز گرفتگي جان خود را از دست دادند.

ابراهيم محمدي عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ضمن ابراز تاسف از جان باختن مادر و فرزند جيرفتي بر اثر گاز گرفتگي افزود: عصر امروز (جمعه) يك مورد مسموميت بر اثر گازگرفتگي در روستاي جنگل آباد در محور جيرفت به سمت كهنوج اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله يك تيم به محله حادثه اعزام شد ولي همسايگان جانباختگان قبل از رسيدن تيم فوريت هاي پزشكي، آنها را به بيمارستان امام خميني (ره) جيرفت منتقل مي كنند.
وي تصريح كرد: پس از اعلام گزارش بيمارستان امام خميني (ره) جيرفت مشخص شد مادر 24 ساله و دختر 2 ساله خود به واسطه استفاده غير استاندارد از آبگرمكن گازي در حمام ، دچار گاز گرفتگي شده و جان باختند.
محمدي با اشاره به لزوم اقدامات فوري و صحيح در هنگام گاز گرفتگي اظهار كرد: در چنين مواقعي بايد ابتدا منبع نشت گاز را شناسايي و قطع كرده و در كوتاهترين زمان ممكن با اورژانس تماس برقرار كنيم.
وي با اشاره به خطرات ناشي از منواكسيد كربن اضافه كرد: اين گاز، بسيار سمي و كشنده بوده و حتي رنگ و بوي خاصي هم ندارد و به همين علت قاتل خاموش نام گرفته است.
وي با تاكيد بر لزوم استاندارد بودن وسايل گازسوز از جمله بخاري و آبگرمكن بيان كرد: اگر تهويه خروجي اين وسايل مسدود باشد، مسلما گاز مونوكسيد كربن امكان خروج نداشته، در محيط ساختمان منتشر و موجب مسموميت و در نهايت مرگ خاموش مي‌شود.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشكيل شده و در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
7450/7429/ 5054