اردبیل -ایرنا - وزش باد شدید در تعدای از شهرستان های استان اردبیل موجب اختلال در زندگی عادی مردم و گردشگران نوروزی شده و خساراتی به زیر ساخت ها و واحدهای تجاری و مسكونی وارد كرد.

تندباد در خلخال موجب گرد وخاك شدید، قطع مكرر برق و قطع برنامه شبكه های مختلف رادیو وتلویزیونی در شهر و مناطق روستایی شد.
علی نعمتی منصور، رئیس شركت توزیع برق خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: قطع مكرر برق به علت شكسته شدن درختان و سقوط آن بر روی سیم های انتقال برق بوده كه چند مورد آن با تلاش ماموران این شركت برطرف شده است.
همچنین به علت شدت وزش باد سقف شیروانی چندین واحد تجاری ومسكونی در شهر خلخال تخریب شده و براثر برخورد اجسام سخت وشاخه های شكسته شده درختان بدنه چندین خودرو نیز آسیب دیده و به مالكین خودروها خسارت مالی وارد شد.
فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: سرعت باد در شهر بیش از 60 كیلومتر بر ساعت بوده اما در مناطق مرتفع از جمله گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم سرعت باد به بیش از 100 كیلومتر در ساعت نیز رسیده است.
از شهرستان مشگین شهر نیز گزارش می شود كه تندباد كه سرعت آن به صورت لحظه‌ای به ١٠٥ كیلومتر بر ساعت نیز رسید موجب كنده شدن درختان، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شكسته شدن آنتن های تلویزیون و وارد آمدن خساراتی به شهروندان شد.
در شهرستان اردبیل ، نمین ، نیر، كوثر، سرعین و گرمی مغان نیز وزش تندباد موجب بروز خسارات هایی شده است.
مدیركل هواشناسی استان اردبیل صبح شنبه در گفت و گو با ایرنا از وزش باد شدید در مناطق مختلف این استان در روزهای شنبه و یكشنبه خبر داده بود.
‎علی دولتی مهردر گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت وزش باد بویژه درمناطق مركزی گاهی بین 70 تا 100 كیلومتر در نوسان بوده و گاهی به صورت لحظه ای به 110 كیلومتر برساعت هم خواهد رسید.
‎وی اضافه كرد: ضروری است كه دستگاه های اجرایی، شهروندان و مسافران نوروزی در این زمینه جانب احتیاط را رعایت كنند.
او از مسافران نوروزی خواست تا از اتراق در محیط های باز، توقف در جاده های باد خیز،روشن كردن آتش در مناطق جنگلی و دارای پوشش گیاهی خوداری كنند.
6016/7119