شيروان- ايرنا- معاون عمراني و امور برنامه ريزي فرماندار شيروان گفت: بتازگي 2 ميليارد ريال اعتبار براي دهكده گردشگري عشايري بيگان بخش مركزي اين شهرستان تصويب شده است كه با صرف آن گردشگري شهرستان توسعه خواهد يافت.

صمد ايزانلو يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا و با بيان اينكه طرح مطالعاتي دهكده گردشگري عشايري بيگان شيروان در سال 94 تصويب شد اظهار كرد: يكي از مهم‌ترين مباحثي كه بايد در مسير ايجاد اشتغال در روستاها بايد مورد توجه قرار گيرد، توجه به ظرفيت‌هاي هر منطقه و روستا است تا اشتغال‌زايي موجود با اين ظرفيت‌ها همخواني داشته باشد.
وي با اشاره به معرفي روستاي بيگان به عنوان روستاي پايلوت بيكاري در اين شهرستان گفت: با توجه به ظرفيت هاي اين خطه كه در مسير جاده آسيايي قرار گرفته و ميزبان ترددهاي بسيار در فصول مختلف سال است، قابليت اشتغالزايي بسياري را در حوزه گردشگري دارد.
معاون عمراني و امور برنامه ريزي فرماندار شيروان گفت: با ايجاد دهكده گردشگري عشايري، آداب و رسوم عشايري اين شهرستان به نمايش گذاشته شده و در حفظ سنت ها و آداب و رسوم ديرينه كشور گامي مثبت برداشته خواهد شد.
ايزانلو افزود: به منظور توسعه گردشگري و اشتغال زايي در همين مسير لازم است از ظرفيت بخش خصوصي بهره ببريم.
منطقه بيگان واقع در حاشيه جاده آسيايي شيروان -بجنورد قرار گرفته است و به لحاظ شرايط اقليمي و زيستي منطقه مناسب براي تاسيس دهكده گردشگري عشايري مورد تاييد كارشناسان است.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042