بغداد - ایرنا - برغم اعلام مخالفت بغداد با هر گونه عملیات نیروهای خارجی از جمله تركیه در خاك كشورش، تركیه عملیات نظامی در شمال عراق برای ورود به شهر سنجار را آغاز كرد.

به گزارش ایرنا، دقایقی پیش چند خبرگزاری عراقی از آغاز این عملیات به دستور رجب طیب اردوغان خبر دارند.
خبرگزاری های المعلومه و سومریه نیوز عراق در خبری فوری اعلام كردند اردوغان، آغاز عملیات نظامی در سنجار را اعلام كرده است.
این رسانه ها به نقل از خبرگزاری آناتولی تركیه از قول رئیس جمهوری این كشور نوشتند: ما عملیات خود علیه نیروهای حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك) را آغاز كردیم و بزودی وارد سنجار نیز خواهیم شد.
اردوغان با بیان این كه تركیه با تروریست ها در داخل و خارج خاك خود خواهد جنگید در عین حال گفت كه ما دولت اشغالگر نیستم و مهمترین هم وغم ما مبارزه با تروریست هاست.
اعلام آغاز عملیات تركیه در شمال عراق به بهانه تعقیب نیروهای پ.ك.ك درحالی است كه علاوه بر مخالفت بغداد با این عملیات، پ.ك.ك نیز جمعه گذشته اعلام كرد به خواست دولت عراق از بخش سنجار در غرب موصل خارج شده است.
اردوغان دوشنبه هفته گذشته از نیت تركیه برای عملیات نظامی در سنجار عراق پرده برداشت.
در رویدادی مرتبط، ارتش تركیه روز یكشنبه هفته گذشته در پنجاه و هشتمین روز عملیات 'شاخه زیتون' به بهانه مبارزه با پ.ك.ك. و به كمك عناصر شبه نظامی موسوم به ارتش آزاد سوریه، وارد شهر عفرین در شمال سوریه شد.
دولت سوریه با اشغالگری خواندن اقدام دولت تركیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این كشور از خاك خود شده است.
خاورم**380**