چابهار- ایرنا- دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: اقامت 146 هزار و 62 مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروزی تاكنون در هتل ‌ها، كمپ‌ های چادری، هتل آپارتمان ‌ها، خوابگاه ‌ها، مدارس و چادرهای خودجوش مسافرتی سطح این منطقه به ثبت رسیده است.

طاهره شهركی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان چابهار به عنوان یكی از قطب های گردشگری كشور از جذابیت های فراوانی برای مسافران داخلی و خارجی برخوردار است.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در تعطیلات نوروزی امسال تمهیدات لازم را برای استقبال و میزبانی از مسافران اندیشیده بطوریكه بیشتر خدمات رفاهی به مسافران را نسبت به سال گذشته دو برابر كرده است.
وی بیان كرد: اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری، جشنواره بهار در چابهار، برگزاری كارناوال های شادی، آموزش تورلیدرها برای استقبال بهتر مسافران، جشنواره ها و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی وسوغات، اجرای زنده تلویزیونی در سالن ورزشی ورنا و پارك سنگی لیپار سبب جذب گردشگر به چابهار شده است.
وی ادامه داد: انجام كارهای تبلیغی و اطلاع رسانی به موقع و مناسب از طریق خبرگزاری های رسمی نظیر خبرگزاری جمهوری اسلامی، شبكه های مختلف اجتماعی، رسانه های جمعی، شبكه تلویزیون استانی، پخش زنده و اجرای برنامه های تولیدی برای معرفی هر چه بهتر توانمندیها و ظرفیت ها تاثیر فراوانی در جذب گردشگر به چابهار داشته است.
وی تصریح كرد: ستاد تسیهلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار از چند ماه قبل با برگزاری منظم جلسات هماهنگی سعی بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران را داشته است تا رضایت مطلوب گردشگران را جلب كند.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شهرستان چابهار از زیرساخت های خوبی در بخش گردشگری برخوردار و نیاز است مراكز اقامتی، پذیرایی و اسكان به چند برابر افزایش پیدا كند تا در ایام تعطیلات با كمبود امكانات برای میزبانی از مسافران مواجه نباشیم.
شهركی افزود: چابهار یكی از بهترین نقاط سیستان و بلوچستان و كشور برای تفریح و گردش است كه گردشگران داخلی و خارجی می توانند از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن دیدن كنند.
وی گفت: تمام امكانات و تمهیدات برای استقبال از مسافر نوروزی در منطقه آزاد چابهار اندیشیده شده و نیروهای این سازمان برای ارائه خدمات تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش هستند.
وی ادامه داد: چابهار آِینده ای درخشان در توسعه صنعت توریسم دارد و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند در كمترین زمان به سود آوری خوبی برسد.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار اقدامات خوبی برای رفاه حال مسافران و گذراندن لحظاتی خوش در جای جای نقاط گردشگری چابهار و كنارك از سواحل گواتر و پسابندر تا درك زرآباد با همكاری افراد محلی و به ویژه دهیاران و شوراهای روستایی انجام داده است.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری تورهای گردشگری یك روزه و چند روزه پیش بینی شده تا مسافران بتوانند از وقت خود برای تفریح و گردش بهتر استفاده كنند.
شهركی ادامه داد: 30 عنوان برنامه متنوع فرهنگی و تفریحی ویژه گردشگران نوروزی در این منطقه در حال اجراست.
سازمان منطقه آزاد چابهار امسال برای اقامت، پذیرایی و تفریح مسافران نوروزی برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری و گردشگری پیش بینی كرده است.
وی افزود: برگزاری 11 جشنواره، ورزش های آبی ساحلی، جنگ های شادی، والیبال ساحلی، رقابت های رالی، كارناوال متنوع ثابت و خیابانی، جت اسكی، عرضه غذاهای سنتی و محصولات صنایع‌ دستی و تفریحات دریایی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مسافران است.
وی بیان كرد: پروازهای فرودگاه بین ‌المللی كنارك در نوروز امسال 15 درصد نسبت به دیگر ماههای سال رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، 420 منطقه تفریحی، طبیعی، تاریخی و گردشگری سواحل مَكُّران در محدوده چابهار و كنارك در جنوب سیستان و بلوچستان به عنوان 2 بندر اقیانوسی ایران و یكی از 10 نقطه مهم راهبردی جهان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.
وجود آب و هوای مطلوب، سواحل و چشم ‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن و دهها جاذبه دیگر؛ چابهار را به مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل كرده است.
3043 **6081