تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

وین - ایرنا - وزارت امور خارجه ایتالیا وآلمان روز دوشنبه اعلام كردند كه تصمیم گرفته اند در واكنش به موضوع حمله به یك جاسوس سابق در خاك انگلیس، چند دیپلمات روسیه را اخراج كنند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه زدویچه تسایتونگ آلمان روز دوشنبه گزارش داد كه وزارت امور خارجه آلمان تصمیم به اخراج چهار دیپلمات روسیه گرفته است. وزارت خارجه آلمان در توئیتر این مطلب را تائید كرده است. به گزارش رسانه های آلمان ، انتظار می رود كه فرانسه و سایر كشورهای اروپایی نیز اقدام مشابهی انجام دهند.
در بیانیه توئیتری وزارت امور خارجه آلمان ضمن اعلام خبر اخراج چهار دیپلمات روسیه آمده است: روسیه تا به امروز هیچ تلاشی از خود برای حمایت از تحقیقات در پی حمله 'سالزبوری' نشان نداده و این تصمیم آلمان علامتی قوی از همبستگی ما با انگلیس است.
همچنین دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایتالیا در بیانیه كوتاهی امروز (دوشنبه) اعلام كرد: ایتالیا تصمیم به اخراج دو دیپلمات روسی سفارت روسیه در رم را به دنبال مسموم شدن سرگئی اسكریپال جاسوس سابق روسی در انگلیس گرفته است.
در ادامه آمده است: این تصمیم ایتالیا به نشان همبستگی با انگلیس و در هماهنگی با شركای اروپایی و متحدان ناتو اتخاذ شده است.
پیش از این انگلستان نیز دستور خروج 23 دیپلمات روسیه را صادر كرده بود. اتحادیه اروپا نیز سفیر خود را برای انجام رایزنی هایی از مسكو فراخوانده است.
موضوع مسمومیت سرگئی اسكریپال جاسوس سابق در خاك انگلیس در هفته های اخیر به تنش دیپلماتیك در روابط انگلیس و روسیه دامن زده و اتحادیه اروپا نیز از لندن حمایت كرده است. اسكریپال در سال 2006 در روسیه به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس، به 13 سال حبس محكوم شد، وی متهم بود كه هویت جاسوسان روس را در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس قرار داده است. وی در سال 2010 در جریان تبادل جاسوسان میان آمریكا و روسیه، به انگلیس پناهنده شد كه در آن، مسكو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریكا مبادله كرد.
اروپام**1078**1859