شهركرد- ايرنا- رييس آموزش و پرورش عشايري چهارمحال و بختياري گفت: دانش آموزان عشاير كوچرو در مقطع ابتدايي كه سال تحصيلي خود را در مناطق قشلاقي سپري كرده اند، امتحانات پاياني خود را در مناطق ييلاقي اين استان برگزار خواهند كرد.

حاتم خالدي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا، تعداد دانش آموزان كوچرو مقطع ابتدايي را 230 دانش آموز اعلام كرد و افزود: اين تعداد دانش آموز در زمان شروع سال تحصيلي همراه خانواده از 24 كلاس درس سيار و آموزگار بومي در قالب يك مجتمع برخوردار مي شوند.
وي با اشاره به تجهيز همه كلاس هاي درس سيار عشاير كوچرو استان به تجهيزات رايانه اي در دولت يازدهم افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده چهار كانكس سيار نيز براي تشكيل كلاس درس دانش آموزران برون كوچ استان در سال جديد تحصيلي در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به نياز 8 كانكس جديد ديگر براي استقرار كلاس درس دانش آموزان عشايري استان تصريح كرد: استفاده از چادر در زمان نامساعد بودن جوي، دانش آموزان عشاير را با مشكل مواجه مي كند.
رييس آموزش و پرورش عشايري چهارمحال و بختياري تامين و توزيع پوشاك براي همه دانش آموزان در مناطق قشلاقي براي ايام نوروز امسال را يادآور شد و گفت: بخشي از لوازم التحرير مورد نياز دانش آموزان عشاير كوچرو نيز به صورت رايگان ارسال شده است.
خالدي توضيح داد: با تمهيدات انديشيده شده سوخت فسيلي و لوازم روشنايي كلاس هاي درس سيار در مناطق ييلاقي نيز در زمان مقرر تامين و در اختيار آنها قرار مي گيرد.
چهارمحال و بختياري بيش از 126 هزار عشاير برون و درون كوچ با بيش از يك ميليون راس دام سبك دارد، اين استان از نظر جمعيت عشايري پس از استان فارس دومين استان عشايرنشين كشور است.
تقويم رسمي كوچ عشاير به مناطق ييلاقي چهارمحال و بختياري 20 ارديبهشت ماه اعلام شده است.
6199/6021