دوحه – ايرنا – تيم هاي قطري حاضر در ليگ قهرمانان آسيا در حالي براي حضور در هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا آماده مي شوند كه در 4 هفته اول اين مسابقات عملكرد بهتري نسبت به ساير رقباي خود در گروه هاي چهارگانه داشتند.

هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، در گروه اول تيم الغرافه كه ليگ داخلي را با كسب نتايج ضعيف آغاز كرده بود با به خدمت گرفتن وسلي اسنايدر هلندي و مهدي طارمي مهاجم ملي پوش ايراني به وضعيت خود در ليگ ستارگان سر و سامان داد و علاوه بر كسب نتايج بهتر ، ليگ قهرمانان آسيا را هم نسبتا خوب شروع كرد و با وجود شكست يك بر صفر در هفته اول در مقابل تيم الاهلي عربستان ، تيم تراكتورسازي ايران را در هفته دوم و با درخشش مهدي طارمي 3 به صفر از پيش رو برداشت و در بازي هاي بعدي هم دو تساوي كسب كرد.
الغرافه در حال حاضر با كسب 5 امتياز با تيم الجزيره امارات هم امتياز و اميدوار است در بازي هفته پنجم كه روز سه شنبه به ميزباني اين تيم در دوحه برگزار مي شود با شكست تيم الجزيره يكي از شانس هاي اين گروه براي صعود به مرحله بعد باشد.
در اين گروه تيم الاهلي عربستان با كسب 8 امتياز فعلا سرگروه است و تيم تراكتور سازي ايران هم با 2 امتياز در رده چهارم قرار دارد اما همچنان به صعود اميدوار است.
در گروه دوم ، تيم قدرتمند الدحيل قطر قرار دارد. اين تيم كه دو هفته مانده به پايان ليگ ستارگان قطر عنوان قهرماني اين دوره ليگ را براي دومين سال پياپي به دست آورد از جمال بالماضي مربي الجزايري بهره مي برد كه نامزد دريافت عنوان بهترين مربي سال قطر است . بلماضي در اين فصل به همراه الدحيل در ليگ قهرمانان آسيا و ليگ ستارگان قطر 21 بازي انجام داده و هيچ شكستي متحمل نشده است . حاصل اين بازي ها 18 برد و 3 تساوي است .
الدحيل رقيب آسيايي ذوب آهن اصفهان است و روز سه شنبه هفته جاري در اصفهان به ديدار اين تيم خواهد رفت. الدحيل در بازي رفت شاگردان قلعه نويي را با حساب 3 بر 1 شكست داده است .
الدحيل در اين گروه تمامي بازيهاي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته و با 12 امتياز صدر جدول اين گروه را به خود اختصاص داده است.
تيم ذوب آهن هم با 6 امتياز بالاتر از تيم هاي 3 امتيازي لوكوموتيو تاشكند و الوحده امارات قرار دارد و در صورتي پيروزي مقابل الدحيل يك گام ديگر به صعود به مرحله بعدي ليگ قهرمانان نزديك تر خواهد شد.
ليگ قهرمانان آسيا در گروه سوم شاهد صدر نشيني تيم السد قطر است كه ژاوي هرناندز اسپانيايي و مرتضي پورعلي گنجي مدافع ملي پوش ايراني را در اختيار دارد .
اين دو بازيكن مهره هاي اصلي تيم السد هستند و عدم حضور آنها در بازيهاي اخير تيم السد به دليل مصدوميت ، عملكرد اين تيم را ضعيف كرده بود.
تيم السد كه نايب قهرماني خود در ليگ ستارگان قطر را مسجل كرده است به دنبال استفاده از فرصت ها و صعود در آسيا است . السد و پرسپوليس هر دو 9 امتيازي هستند اما السد به دليل گل زده بيشتر در صدر جدول قرار دارد.
السد در هفته پنجم ميزبان الوصل امارات و پرسپوليس هم ميهمان نسف قارشي ازبكستان است .چنانچه هر دو تيم بازيهاي خود در هفته پنجم را با پيروزي پشت سر بگذارند ، جدال براي كسب سرگروهي به هفته پاياني مرحله گروهي موكول مي شود جايي كه پرسپوليس 27 فروردين در تهران ميزبان السد خواهد بود.
در اين گروه الوصل امارات اميدي براي صعود ندارد اما نسف قارشي كه با شش امتياز پرسپوليس تهران را تعقيب مي كند ، در تلاش است با شكست پرسپوليس در تاشكند ، رقابت براي صعود تيم هاي اين گروه به مرحله بعد را به هفته ششم بكشاند.
چهارمين گروه ليگ قهرمانان آسيا هم كه به گروه مرگ شهرت يافته است يك تيم قطري را در كورس صدرنشيني خود مي بيند. الريان قطر و استقلال ايران در اين گروه هر كدام با كسب يك پيروزي و 3 تساوي شش امتيازي هستند . دو تيم حتي در تعداد گل هاي زده و خورده ( 6 زده و 5 خورده) هم با مساوي هستند.
تيم الريان كه طي هفته هاي گذشته به دليل مشكلات مالي پيش آمده براي باشگاه تا آستانه اعتصاب سراسري بازيكنان هم پيش رفت ، مقام سوم ليگ ستارگان قطر را به دست آورده است .
ميشل لادروپ مربي نامدار و دانماركي تيم اميدوار است در ديدار هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا كه به ميزباني استقلال در تهران برگزار مي شود حداقل يك امتياز كسب كند تا همچنان به صدر نشيني در اين گروه اميدوار باشد.
در اين گروه تيم هاي العين امارات و الهلال عربستان به ترتيب با كسب 4 و 2 امتياز در رده هاي سوم و چهارم قرار دارند و روي كاغذ همچنان از شانس صعود به مرحله بعد برخوردارند.
خاورم**1508**1144