ياسوج - ايرنا- فرمانده پليس راه كهگيلويه وبويراحمد گفت: ترافيك در جاده هاي اصلي به ويژه در 20 كيلومتري شهرهاي ياسوج، باشت، گچساران، دهدشت و چرام سنگين و تردد به كندي در اين محورها در جريان است.

سرهنگ بهنام ويسي پور دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تردد در جاده ياسوج - باباميدان محدوده تنگاري دشت روم، ياسوج - سميرم محدوده تنگ سريز، محور ديل- آرو، گچساران- باشت و سرفارياب - چرام - تنگ پيرزال به شدت سنگين و تردد خودروها به كندي انجام مي‌شود.
وي به رانندگان در اين ساعات پاياني آخرين روز از تعطيلات نوروزي تاكيد كرد كه با توجه به شلوغي محورها با حوصله و رعايت فاصله طولي مناسب حركت كنند.
وي تصريح كرد: با كوچكترين برخورد در اين محورهاي شلوغ و پرترافيك امكان تصادفات زنجيره‌اي وجود دارد و رانندگان بايد با رعايت نكات ايمني در كاهش ميزان تصادفات و جلوگيري از بروز سانحه رانندگي پليس را ياري دهند.
فرمانده پليس راه كهگيلويه وبويراحمد گفت: با توجه به موج بازگشت مسافران تردد انواع خودروهاي سنگين كاميون و تريلر به جز خودروهاي حامل مواد فاسدشدني و سوختي همچنان تا پايان امشب در جاده‌هاي برون شهري استان ممنوع است.
فرمانده پليس راه كهگيلويه وبويراحمد تاكيد كرد: عزم پليس براي مقابله با تخلفات رانندگي در اين ايام شدت يافته و خودروهاي با 2 مورد تخلف در يك روز به مدت 72 ساعت نيز توقيف خواهند شد.
سرهنگ ويسي پور به رانندگان نيز توصيه كرد كه به ازاي هر 2 ساعت رانندگي در جاده‌ها حدود 15 دقيقه استراحت و مجدد ادامه مسير دهند.
وي عنوان كرد: ميزان تصادفات منجر به فوت در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاكنون 33 درصد كاهش داشته است.
ويسي پور بيان كرد: حدود 80 درصد تصادفات جرحي و فوتي اين استان ناشي از خواب آلودگي و خستگي مفرط راننده بوده است.
كهگيلويه وبويراحمد حدود 6 هزار كيلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه از اين ميزان 142 كيلومتر بزرگراه، 505 كيلومتر راه اصلي، يكهزار و 238 كيلومتر راه فرعي و مابقي نيز روستايي است.
يك ميليون و 632 هزار و 84 نفر از 28 اسفند 1396 تا پايان روز 12 فروردين از جاذبه‌هاي گردشگري و مناظر طبيعي و تاريخي اين استان ديدن كردند.
3016/6110