شيراز- ايرنا- رئيس گمرك منطقه ويژه اقتصادي شهرستان لامرد استان فارس گفت: واردات كالا از گمرك اين شهرستان در سال 96 نسبت به سال 95 فزوني 208 برابري از لحاظ ارزشي و 74 برابري از لحاظ وزني داشته است.

عباس نجفي زاده، پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پارسال 82 هزار تن كالا به ارزش 826 ميليون دلار در قالب 95 پروانه گمركي و 30 هزار از طريق گمرك لامرد وارد كشور شده است.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه ارزش كالاي وارد شده از طريق گمرك لامرد در سال پيش از آن سه ميليون و 900 هزار دلار و وزن آن نيز معادل يك هزار و 100 تن بوده است.
او اظهار كرد: بنابراين در مجموع مي توان گفت كه عملكرد گمرك منطقه ويژه اقتصادي لامرد در سال 96 روند رو به رشدي را داشته است.
رئيس گمرك منطقه ويژه اقتصادي لامرد گفت: عمده كالاي ترانزيتي وارد شده از طريق اين گمرك از نوع سرمايه اي براي تجهيز و احداث كارخانه آلومنيوم، نيروگاه برق و چندين واحد توليدي ديگر بوده كه در احداث پروژه هاي بزرگ ملي نقش تعيين كننده اي داشته است.
نجفي زاده افزود: تسريع در عمليات اجراي بزرگترين كارخانه توليد شمش آلومينيوم و ساير پروژه ها باعث شده تا در تعامل با منطقه ويژه اقتصادي لامرد، بر اساس نياز، بر ساعت كاري در اين گمرك افزوده شده كه انتظار مي رود امسال اين روند افزايش محسوسي داشته باشد.
نجفي زاده ادامه داد: هم اينك اقدامات اساسي براي ارتقاي سطح گمرك و توسعه آن و استقرار ساير رويه هاي گمركي در دست اقدام است و در آينده نزديك نيز شاهد اعمال رويه هاي مختلف گمركي در سطح منطقه و تعميم فعاليت به بخش هاي گوناگون خواهيم بود.
وي، ضمن تاكيد بر لزوم تامين تجهيزات و امكانات مورد نياز گمرك لامرد گفت: با توجه به وظايف ذاتي گمرك، تمام فرايند ورود و خروج كالا به منطقه ويژه تحت نظارت دقيق گمرك انجام گرفته است.
لامرد در 320 كيلومتري جنوب شرقي شيراز است.
6122 / 1876